تاریخ انتشار : ۰۸-۰۲-۱۴۰۰ - ۷:۴۶

وظیفه دیپلمات امضای قرارداد برای تسلیم ملت ایران نیست

کارشناس سیاسی با اشاره به اقدامات جناحی تیم مذاکره‌کننده در وین گفت: این‌ها تصور می‌کنند دیپلمات، تنها برای قراراد تسلیم ملت پای میز می‌نشیند؛ نه برای دریافت امتیازات.

به گزارش دنیای خبر،کاظم انبارلویی در گفتگو با برنامه “رویداد” رادیو گفت‌وگو، با اشاره به نقش سردار سلیمانی و نیروی قدس سپاه در امنیت مسلمانان و مردم منطقه و جهان اظهار کرد: ما در سال ۵۹ مورد حمله دریایی، هوایی و زمینی بودیم و دشمن تا پشت دروازه شهرهای ما رسید.

وی این تجربه گران سنگ را نشان از آن دانست که هیچ قراردادی با دوست و دشمن ابدی نیست و خاطرنشان کرد: هر قراردادی به سان انچه صدام کرد، ممکن است پاره شود و ما مورد حمله قرار گیریم.

انبارلویی دومین تجربه را ناظر بر آن دانست که نباید در خانه منتظر بمانیم تا دشمن تا پشت دروازه‌های ما برسد و افزود: بر اساس این فهم استراتژیک، کسانی مانند سردار سلیمانی چکمه نظامی را باز نکردند و آماده خدمت به امنیت کشور شدند.

این چهره مطبوعاتی ادامه داد: پس از ظهور داعش، اعلام کردند هدف اصلی ما تهران و ایران است و به قول خودشان از خراسانات نام بردند و همچونان که قبور را منفجر می‌کردند، می‌خواستند این جا را نیز ویران کنند. خب ما باید چه می‌کردیم؟

انبارلویی افزود: بر اساس یک فهم تاریخی و برداشت صحیح علمی و استراتژیک عناصری از جوانان ملت در خاک دشمن آن‌ها را نابود کردند.

وی با اعلام اینکه ملت ایران قدر این فداکاری را می‌دانست و در شهادت ناجوانمردانه شهید سلیمانی دیدیم که ملت ایران یکپارچه چه کردند، گفت: عجیب اینجاست که دیپلمات‌های ما این را نفهمیدند و مسئله حضور ما در میدان را مغایر فعالیت‌های دیپلماتیک خود می‌‌دانستند.

انبارلویی ادامه داد: این‌ها تصور می‌کنند دیپلمات تنها برای قراراد تسلیم ملت پای میز می‌نشیند؛ نه برای دریافت امتیازات.

وی گفت: شهید سلیمانی و شهدای حرم و سپاه انقلاب اسلامی و ارتش مقدس ما اقداماتی را در راستای تضمین امنیت ملی صورت می‌دهند والا در مشهد و کرمانشاه و همدان باید با این‌ها طرف شویم و شهرها ما باید ویران می‌شد.

انبارلویی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اشاره به از دست رفتن دامنه نفوذ روسیه در بیداری اسلامی یا بهار عربی، گفت: روس‌ها نیز تا حدودی با پدیده داعش روبرو بودند و قدرت چانه زنی و اقناع سردار سلیمانی بسیار بالا بود که در دیدار با پوتین نمود یافت.

وی افزود: ایشان پوتین را قانع کرد تا در مناقشه داعش وارد شود و جالب اینجاست که در برخی جلسات برجام، کری به لاوروف به طعنه گفته بود که شما نیروی هوایی حاج قاسم هستید.

انبارلویی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با رهبر یکی از پر قدرت‌ترین کشورهای جهان صحبت کرد و او را اقناع نمود ولی این‌ها سال‌ها با امریکا مذاکره کردند ولی توان قانع سازی امریکایی‌ها را نداشتند؛ پس چه ادعای دارند!؟


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=9587
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار