تاریخ انتشار : ۱۲-۰۸-۱۳۹۹ - ۸:۳۶

عوارض طولانی مدت کرونا در بیماران

یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه عوارض طولانی مدتی در برخی بیماران کرونایی مشاهده شده، گفت: هنوز معلوم نیست این عوارض تا چه مدت ماندگاری دارند.

به گزارش دنیای خبر،علیرضا جانبخش با بیان اینکه بیماری کرونا در برخی افراد عوارض طولانی مدتی ایجاد می‌کند، گفت: اصطلاحا به این نوع بیماری “لانگ کرونا” یا کرونای طولانی مدت گفته می‌شود و عوارض آن نیز طولانی مدت با افراد خواهد بود.
او افزود: بیماری کرونا هنوز ابعاد ناشناخته بسیاری دارد و مدت زیادی از عمر این بیماری نمی‌گذرد که بتوان نظر کامل و دقیقی داد و مشخص کرد که عوارض آن چه مدت طول می‌کشد.
جانبخش بیان کرد: در حال حاضر برخی بیماران هستند که مدت‌ها از بهبود بیماری کرونا آن‌ها گذشته، اما همچنان عوارض ناشی از کرونا را دارند و مشخص نیست تا چه مدت دیگر این عوارض با آن‌ها خواهد بود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با خطرناک خواندن برخی از این عوارض گفت: از جمله این عوارض می‌توان به سردرد‌های میگرنی، بیماری‌های قلبی، اختلالات عضلاتی قلب که می‌تواند کشنده باشد، دیابت و سندرم خستگی مزمن اشاره کرد.
او افزود: همچنین بی خوابی، بی اشتهایی، ناتوانی و ضعف بیش از حد بعد از کرونا، اختلالات عضلانی و لاغر شدن و اختلالات خلقی هم بخش دیگر این عوارض هستند که هنوز به مدت چند ماه در برخی بیماران مشاهده می‌شود.
جانبخش بیان کرد: در موارد نادری هم داشته ایم که برخی بیماران از قبل سردرد‌های میگرنی داشته و بعد از ابتلا به کرونا بیماری آن‌ها بهبود پیدا کرده است.
این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص مدت ماندگاری این عوارض هم گفت: هنوز زمان دقیقی برای اتمام این عوارض مشخص نیست، چون از عمر کرونا بیش از چند ماه نمی‌گذرد و با گذشت زمان می‌توان در خصوص مدت ماندگاری این عوارض به نظرات بهتری رسید.
او افزود: در حال حاضر برخی بیماران ماه هاست با این عوارض دست به گریبانند و هنوز هم ادامه دارد.
جانبخش یادآور شد: اگر بیماری کرونا اختلالات آناتومیک ریه ایجاد کند که در برخی بیماران مشاهده می‌شود، متاسفانه این افراد باید تا پایان عمر برای تنفس از دستگاه اکسیژن استفاده کنند و این عوارض مادام العمر با آن‌ها خواهد بود.

​​​​​​​منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=3185
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار