تاریخ انتشار : ۰۲-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

رئیس جمهور وارد خراسان شمالی شد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بیست و ششمین سفر استانی خود وارد خراسان شمالی شد.

به گزارش دنیای خبر،همزمان با ورود رئیس جمهور به خراسان شمالی ۱۳ وزیر و معاون رئیس جمهور در سراسر استان و شهرستان‌ها نیز حضور دارند و مطالبات مردمی را پیگیری می کنند.

رئیس‌جمهور در سفر یک روزه  خود به خراسان شمالی از بخش‌های اقتصادی و عمرانی استان  بازدید میدانی خواهد کرد.

دیدار با اقشار مردم،دیدار با نخبگان،  شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله برنامه های رئیس جمهور در این سفر خواهد بود.

تکمیل پروژه های نیمه تمام در خراسان شمالی

رئیس جمهور در بدو ورود به خراسان شمالی گفت: اگر چه از تاسیس استان مدتی می گذرد اما به علت برخی محرومیت ها همچنان شرایط یک استان را ندارد.

او پروژه های نیمه تمام را از عمده مشکلات استان اعلام کرد.

به گفته او کشاورزی، مرز مشترک با ترکمنستان و نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد از جمله مهمترین ظرفیت های خراسان شمالی است که در شورای اداری استان این موارد را بررسی و تصویب می کنیم. 

کشوری می‌تواند مستقل و مقاوم باشد که دستش جلوی بیگانگان دراز نباشد

رئیس جمهور با حضور در مجتمع پتروشیمی خراسان از نزدیک در جریان روند توسعه این واحد تولیدی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین  سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در ابتدای سفر دولت مردمی به استان خراسان شمالی، با حضور در پتروشیمی خراسان از نزدیک در جریان روند توسعه این واحد تولیدی قرار گرفت و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آن صادر کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این واحد تولیدی که از سال ۱۳۷۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته، گفت: توسعه این واحد تولیدی نیازمند کار جهادی و انقلابی است.

او در جمع کارگران پتروشیمی خراسان ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های کارکنان این مجتمع تولیدی با ابراز خرسندی از حضور در جمع این عزیزان گفت: تلاش شما کارگران و کارکنان این واحد تولیدی برای کشور قدرت، امنیت و عزت ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور گفت: کشوری می‌تواند مستقل و مقاوم باشد که استقلال اقتصادی و تولید عالی داشته و دستش جلوی بیگانگان دراز نباشد و در نتیجه اقتصاد مقاوم در مقابل تکانه‌های اقتصادی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی  ضمن خدا قوت به تمامی دست‌اندرکاران این مجتمع پتروشیمی، گفت: گام‌هایی همچون جایگزینی پساب به جای آب شرب که در حال حاضر در این واحد تولیدی استفاده می‌شود، افزایش تولید و اشتغال و حل مشکل مسکن کارگران برای توسعه این واحد تولیدی لازم و ضروری است.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از نیروی بومی در طرح توسعه پتروشیمی خراسان تاکید کرد.

دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم در بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار با اقشار و نخبگان خراسان شمالی گفت: افتخار بزرگی است که امروز در جمع مردم و مدیران خراسان شمالی هستم، این استان مردمانی بسیار با بصیرت و خونگرم دارد و روحیه پذیرایی از زائران امام رضا(ع) را در طول تاریخ تجربه کرده اند.

او گفت: مردم خراسان شمالی با گویش های ترک، فارس، ترکمن، تات و فارس در کنار یکدیگر با وحدت زندگی می کنند و مردم این خطه در پیروزی انقلاب اسلامی، حریم و حرم خوش درخشیده اند.

رئیس جمهور گفت: همچنان که تولید محور اصلی اقتصاد است، کشاورزان و صنعتگران استان به خوبی نقش خود را در این حوزه تعریف کرده اند و دانشگاه های خراسان شمالی نیروهای خوبی را پرورش داده اند و باید زمینه کار فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: استفاده صحیح از امکانات باید مدنظر باشد و در بازدید از پتروشیمی بجنورد متوجه کار بزرگی شدم که آب آنجا باید از پساب استفاده شود و این بعنوان یک ظرفیت برای مردم باقی بماند و تا پایان امسال باید آب این مجتمع در اختیار مردم قرار گیرد و از پساب استفاده کند و این مجتمع برای اشتغالزایی نیاز به توسعه دارد که باید این کار انجام شود.

او گفت: کشاورزان باید امیدوار باشند و گردش مالی مناسب داشته و کالای آنها با قیمت مناسب به همراه تسهیلات تضمین شود.

رئیس جمهور گفت: خراسان شمالی را از سابق می شناسم و مردم فهیم این استان مسائل ملی را به خوبی رصد می کنند و همچنان که ما با مشکل کرونا مواجه بودیم و روزهای صفر فوتی کرونا را سپری می کنیم؛ در برخی از کشورها تعداد فوتی ها زیاد است که باید از تلاش کادر درمان تشکر کرد چرا که بسیار مجاهدانه جان و زندگی خود را برای سلامت مردم گذاشتند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=30967
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار