تاریخ انتشار : ۰۷-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

سگ‌های خانگی روند امداد رسانی را کُند می‌کنند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: زنده‌یابی توسط سگ‌ها تخصصی است و مدت زمان خاصی را می‌طلبد.

به گزارش دنیای خبر،ولی پور گفت: جستجو توسط تیم‌های آموزش دیده صورت می‌گیرد و سگ‌هایی که برای اینکار آموزش دیده‌اند باید در پهنه حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: سابقه‌ای برای آموزش دیدن سگ‌های خانگی وجود ندارد، کار زنده‌یابی توسط سگ‌ها تخصصی است و مدت زمان خاصی را می‌طلبد تا سگ‌ها با مربیان زندگی کرده و آموزش‌ها را طی کنند. سگ‌های جمعیت هلال احمر برای این کار حداقل ۲ تا ۳ سال آموزش می‌بینند.

او گفت: معمولا تا ۴۸ ساعت پس از حوادث این چنینی یافتن اجساد صورت می‌گیرد که این سگ‌ها چنین قابلیتی ندارند، تیم‌های سگ‌های تجسس به تعداد کافی در پهنه حضور دارند؛ چنانچه این سگ‌ها از قبل آموزش‌هایی دیده باشند می‌توانند به صورت سازمان‌دهی شده مانند خدماتی که داوطلبان در همه‌ حوادث ارائه می‌کنند تحت سازماندهی مشخص این اقدام صورت گیرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: نوع سگ‌های خانگی و جنسیت آن‌ها نیز در کار تاثیر دارد بنابراین همه‌ عوامل در کنار هم مانع از این می‌شود تا نیرو‌های هلال احمر بتوانند امداد رسانی لازم را انجام دهند؛ انتشار فیلم و تشویش باعث تشدید بحران می‌شود.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=29330
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار