تاریخ انتشار : ۱۸-۰۷-۱۳۹۹ - ۸:۵۳

میلیاردرهای جهان در دوران کرونا ثروتمندتر شدند

گزارش جدیدی که از سوی بانک سوئیسی “یو بی اس” و شرکت “پرایس‌واترهاوس‌کوپرز” منتشر شد، نشان می دهد که ثروتمندان جهان “در دوران بحران ویروس کرونا” ثروت بسیار زیاد خود را بیش از یک چهارم افزایش دادند.

به گزارش دنیای خبر،طبق این تحقیقات، ثروت میلیاردهای جهان در اوج بحران کرونا از آوریل تا ژوئیه ۲۷.۵ درصد رشد کرد و به ۱۰.۲ تریلیون دلار رسید.

بر اساس اعلام بانک یو بی اس، میلیاردرها بیشتر از تکیه خود بر بهبود بازارهای بورس جهان سود برده بودند. این بانک همچنین تأکید کرد که ثروت آنها به سطح بی سابقه ای رسیده است و از رکورد قبلی که ۸.۹ تریلیون دلار در پایان سال ۲۰۱۷ بود عبور کرده است.

تعداد میلیاردرها نیز به رکورد جدیدی یعنی ۲۱۸۹ نفر رسیده در حالی که این تعداد در سال ۲۰۱۷، ۲۱۵۸ نفر بوده است.

 

جوزف استدالر، رئیس بخش ارزش خالص فوق العاده بانک یو بی اس گفت: میلیاردرها در بحران کووید-۱۹ بسیار خوب عمل کردند. آنها نه تنها شدت این طوفان را نزولی کردند بلکه هنگام روند صعودی آن نیز با جهش مجدد بازارهای سهام، سود خوبی را تجربه کردند.

استدلر توضیح داد که ابرثروتمندان توانستند از این بحران بهره مند شوند چرا که وقتی شاخص بازارهای سهام در سراسر جهان در حال سقوط بود، آنها سهام بیشتری از شرکت ها را خریداری کردند. میلیاردرها معمولاً “اشتهای زیادی برای خطر” دارند و اطمینان داشتند که برخی از ثروت قابل توجه خود را قمار می کنند.

استدلر گفت: این واقعیت که ثروت میلیاردرها در زمانی که صدها میلیون نفر در سراسر جهان با مشکل مالی روبرو هستند، بسیار افزایش یافته است، می تواند منجر به خشم عمومی و سیاسی در جهان شود.

منبع: تسنیم


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=2309
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار