تاریخ انتشار : ۲۹-۰۳-۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

منشاء حریق آتش‌سوزی قائم رشت مشخص شد

رئیس سازمان آتش نشانی رشت گفت: کانون آتش‌سوزی شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است.

به گزارش دنیای خبر، شهرام مومنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حریق در بیمارستا خصوصی قائم رشت اظهار کرد: حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد گذشته گزارش حریق در بیمارستان قائم به آتش نشانی اعلام شد که آتش نشانان دو دقیقه بعد از دریافت خبر در محل  حادثه حضور داشت و موفق به مهار آتش و خارج کردن بیماران و همراهان و غیره از بیمارستان شوند.

وی با بیان اینکه برای ایمنی و جلوگیری از وقوع حریق مجدد، نیروها و کارشناسان آتش نشانی در محل حضور دارند، گفت: کانون آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به روند دریافت تاییدیه های ایمنی توسط بخش های خصوصی و دولتی بیان کرد: بیمارستان‌ها همه‌ساله تاییدیه‌های ایمنی را دریافت و به روزرسانی می‌کنند و در سال جاری نیز جلسات مربوط به ایمنی با رئیس بیمارستان قائم رشت برگزار و قرار شد که برخی از نواقص رفع شود که البته هیچ اخطاریه مکتوبی برای بیمارستان قائم ارسال نشده است.

مومنی با بیان اینکه بیمارستان قائم دارای حداقل ضوابط ایمنی از جمله سیستم اعلام حریق و خاموش کننده‌های دستی و فایرباکس نسبت به بیمارستان‌های دیگر بود، افزود: پروانه ساختمانی این بیمارستان در سال ۱۳۸۷ صادر شده که در ویرایش جدید آیین نامه ایمنی، کلیه بیمارستان‌ها مکلف به تعبیه سیستم اطفاء حریق شده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت بیمارستان قائم رشت نسبت به سایر بیمارستان‌های رشت مناسب‌تر است، گفت: همه بیمارستان‌ها دارای نواقصی هستند که در بررسی‌های سالانه و پیگیری های لازم برطرف می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه منشاء حریق این بیمارستان، اتاقک یو. پی. اس و سرور بود، تصریح کرد: به محض ایجاد خطر و حریق، آژیر آتش بیمارستان به صدا درآمد اما عدم انجام درست و به موقع عملیات اولیه‌ اطفا توسط پرسنل و ترکیدگی باتری‌ها سبب آتش گرفتن کل اتاقک شد که در طبقه منفی بیمارستان قرار داشت و شعله‌ها کل طبقه را در بر گرفت.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=66978
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار