تاریخ انتشار : ۱۶-۰۲-۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد

جزئیات برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تشریح شد.

به گزارش دنیای خبر، نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶اردیبهشت ماه با حضور یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه و علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی برگزار شد.

رییس نمایشگاه کتاب تهران در این نشست و در پاسخ به پرسشی درباره اقدام وزارت ارشاد برای ممانعت از حضور ناشران کتاب ساز و پخته خوار که به انتشار کتاب‌های ناشران دیگر می پردازند،  گفت: ناشران پخته خوار  از گریزگاه‌ها و خلأهای قانونی برای انتشار کتاب استفاده می‌کنند و کتاب‌هایشان با تخفیف بالا ارائه می‌شود. امسال تلاش شده اگر روشن شد که ناشری آثار ناشران دیگر را کپی کرده یا از آنها استفاده نادرست و غیرقانونی داشته است در نمایشگاه حضور نداشته باشد البته این مهم نیاز به کار جمعی و گروهی دارد.

احمدوند ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای برای غزه و فلسطین در نمایشگاه در نظر گرفته شده است. هم برنامه‌های مختلف و  هم کار حجمی و نمادسازی برای پاسداشت و یادبود مردم غزه تدارک دیده شده است. از نویسندگان و ناشران فعال در این حوزه تجلیل خواهیم کرد.

وی افزود:  حدود ۶۰ ناشر خارجی امسال  ۵۰ هزار عنوان کتاب عرضه می‌کنند،  رویدادی با عنوان نشر ایران در روزهای  ۲۴,۲۵,۲۶ اردیبهشت در بخش بین الملل نمایشگاه برگزار می‌شود و نشر ایران معرفی خواهد شد. حدود ۲۰ مهمان از کشورهای منطقه در نمایشگاه حضور دارند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=65607
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار