تاریخ انتشار : ۰۴-۰۱-۱۴۰۳ - ۹:۴۲

نفت برنت ۸۵ دلار و ۴۳ سنت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۱ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش دنیای خبر،  احتمال آتش بس در غزه قیمت نفت را پایین آورده، اما جنگ در اروپا و کاهش تعداد چاه‌های فعال نفت آمریکا مانع سقوط بیش از حد قیمت آن شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۱ درصد کاهش و ۸۵ دلار و ۴۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۴ درصد کاهش ۸۰ دلار و ۶۳ سنت معامله می‌شود.
همه چشم‌ها به آتش بس غزه دوخته شده است. اگر این اتفاق با موفقیت انجام شود، یمن هم اجازه عبور نفتکش‌ها را از دریای سرخ خواهد داد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در روز پنجشنبه گفت عقیده دارد مذاکرات قطر به یک قرارداد آتش‌بس در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس می‌انجامد.

بلینکن در شرایطی با وزرای امور خارجه عرب و رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار کرده که مذاکره‌کنندگان در قطر به دنبال یک آتش‌بس حدود ۶ هفته‌ای هستند.
در این بین، ارزش دلار آمریکا به دنبال تصمیم بانک مرکزی سوئیس برای کاهش نرخ بهره، برای دومین هفته پیاپی افزایش یافته است.
افزایش ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تقاضا برای آن را پایین می‌آورد.
با وجود اینکه آتش‌بس به معنای جریان آزادانه‌تر نفت خام در دنیاست، اما کاهش تعداد چاه‌های نفت آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از قیمت‌ نفت حمایت خواهد کرد.
بازار سهام آمریکا که معمولاً همگام با قیمت نفت پیش می‌رود، پس از پایان اجلاس فدرال رزرو و ثابت نگه داشتن نرخ بهره در روز چهارشنبه، به بالاترین رقم رسید.
تعداد چاه‌های نفت آمریکا یک حلقه در این هفته کاهش یافته و به ۵۰۹ رسیده است که نشان دهنده عرضه کمتر در آینده است.
درگیری در شرق اروپا هم مانع کاهش بیشتر قیمت نفت می‌شود. روسیه بزرگترین حمله موشکی و پهپادی خود را در روز جمعه علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین انجام داد که به بزرگترین سد این کشور آسیب رساند و باعث خاموشی در بسیاری مناطق شد.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=64432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار