تاریخ انتشار : ۰۱-۰۱-۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۱/۰۱؛

۲ سامانه بارشی در راه ایران

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران،‌ برف و وزش باد طی امروز در ۳۱ استان و ورود ۲ سامانه بارشی جدید طی روز جمعه و یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش دنیای خبر،  پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور به‌جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب غرب خوزستان در ساعتی از روز بارش و وزش باد روی می‌دهد و به تدریج‌ از مقدار ابرناکی و بارندگی در این مناطق کاسته می‌شود.

بیشترین بارش‌های امروز برای استان‌های گلستان،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است و فردا پنجشنبه جو آرامی در اکثر مناطق کشور مستقر می‌شود.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب،‌ جنوب و غرب،‌ غرب کرمان و اصفهان،‌ مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شنبه در شمال غرب، برخی مناطق کرمانشاه،‌ همدان،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی شده و سامانه بارشی از شمال شرق خارج می‌شود.

یکشنبه آینده با نفوذ سامانه بارشی دیگری به مرزهای غربی،‌ ابرناکی و بارش در مناطقی از جنوب غرب و جنوب،‌ استان‌های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود. خلیج‌فارس تا روز جمعه و دریای خزر تا فردا پنجشنبه مواج است.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=64422
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار