تاریخ انتشار : ۲۸-۱۲-۱۴۰۲ - ۸:۴۶

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی به کشور از امروز خبر داد و گفت فروردین با بارش باران آغاز می‌شود.

به گزارش دنیای خبر،صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: امروز دوشنبه ۲۸ اسفندماه، با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های واقع در نیمه غربی کشور، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی، بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، بارش تگرگ در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مرتفع و سردسیر، بارش برف و کولاک برف رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا سه شنبه ۲۹ اسفندماه این سامانه بارشی ضمن تقویت در مناطق یاد شده جنوب کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی اولین روز از سال جدید ادامه داد: چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳، در اکثر مناطق کشور به جز برخی نقاط استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیاییان گفت: پنجشنبه ۲ فروردین ماه نیز در شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد و سامانه بارشی از کشور خارج می گردد. همچنین جمعه ۳ فروردین ماه، با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور بارش در این مناطق آغاز خواهد شد. به تدریج دامنه های البرز مرکزی و برخی مناطق جنوب کشور نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت جوی دریاها گفت: سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و از دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا سه شنبه (۲۹ اسفند) ابری با مه رقیق است، به‌ تدریج  در بعضی ساعت‌ها رگبار باران، گاهی وزش باد و تگرگ با حداقل دمای ۱۴و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱ فروردین) نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها، بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و افزایش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا تبریز و زنجان و همدان با کمینه ۶ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ و ۳۱  درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع:ایسنا


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=64409
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار