تاریخ انتشار : ۲۹-۰۸-۱۴۰۲ - ۹:۴۱

اوج بارش‌ها امروز در غرب و فردا در نوار شمالی

کارشناس هواشناسی با اشاره به آغاز بارش‌ها از امروز در نیمه غربی کشور، از بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع خبر داد و اعلام کرد: در دو روز آینده، نیمه غربی کشورمان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما خواهد داشت.

به گزارش دنیای خبر، امین حسین نقشینه در تشریح وضعیت جوی کشور طی امروز (دوشنبه ۲۹ آبان) و روزهای آتی گفت: امروز برای نیمه غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز و جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، بارش باران، رعد و برق و در مناطق مستعد، ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گرد و خاک و در نواحی سردسیر و مرتفع، کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای نواحی شمال شرق کشور، رگبار پراکنده انتظار داریم.

کارشناس هواشناسی اظهار داشت: امروز بیشینه بارش در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب همدان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سه شنبه سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق تداوم پیدا می‌کند.

نقشینه گفت: بیشینه بارش فردا سه شنبه روی استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق مازندران، ارتفاعات البرز شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: چهاشنبه بارش در بخش‌هایی از شمال شرق، سواحل شرقی و ارتفاعات شرقی البرز تداوم پیدا می‌کند و اواخر وقت چهارشنبه، سامانه بارشی از کشورمان خارج خواهد شد.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه در بیشتر نقاط کشور، جوی نسبتا پایدار را خواهیم داشت.

نقشینه همچنین گفت: در دو روز آینده، نیمه غربی کشورمان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: سه شنبه کاهش دما در سواحل دریای خزر، چهارشنبه در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور، وزش باد، نسبتا شدید تا شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. برای برخی مناطق مستعد، به ویژه شمال شرق ایران، گاهی طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

نقشینه بیان داشت: امروز نیمه شمالی خلیج فارس و فردا و پس فردا خلیج فارس و دریای خزر، مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس هواشناسی در پایان گفت: برای تهران پیش‌بینی می‌شود طی فردا و پس فردا کاهش دما داشته باشیم به طوری که امروز بیشینه دما ۱۸، فردا ۱۳ و چهارشنبه ۱۴ درجه می‌شود و کمینه دما که امروز صبح در مهرآباد ۱۳ درجه گزارش شد، فردا ۹ و پس فردا صبح چهارشنبه به ۵ درجه خواهد رسید.

برچسب ها:

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=59374
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار