تاریخ انتشار : ۱۷-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

پیش بینی افزایش موارد جدید کرونا در اواخر پاییز

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰۷۷ نمونه آنفلوانزا مثبت شده است و در هفته اخیر از ۳۱۷۵ نمونه حدود ۱۰۹۹ از نظر آنفولانزا مثبت گزارش شده است.

به گزارش دنیای خبر،شهنام عرشی؛  گفت: در یک ماه گذشته کشورهایی مانند  فرانسه و آلمان دچار  یک پیک جدید شده اند  که این  سویه به ایران نرسیده و طبق پیش بینی ها در دنیا  در اواخر پاییز و اوایل زمستان به نظر می رسد یک پیک جدیدی داشته باشیم.

او افزود: اگر ویروس تغییر زیادی نداشته باشد به شدت سویه های قبلی نخواهد بود. توصیه وزارت بهداشت به مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک است.

 در حال حاضر بیماری کرونا بر مبنای آزمایش مثبت بیماری است و وزارت بهداشت تنها بر اساس سیتی اسکن تنها به عنوان بیماری گزارش نمی کند. تعداد بستری بیماران کرونایی ۳۲۷و جانباختگان  در حدود ۲۸ نفر در هفته ۱۴۱ شیوع بیماری کرونا است.

به گفته وی بیشترین ارتفاع در نمودار شیوع ویروس کرونا  در پیک پنجم داشتیم. به طور کلی بیماری کرونا به حداقل خود رسیده است. بر اساس آخرین رنگ بندی شهرهای کشور شهری در وضعیت قرمز نداریم و حدود ۱۵۵میلیون دز واکسن تزریق و بالای ۸۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال واکسیناسیون را انجام داده اند.

شهنام عرشی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰۷۷ نمونه آنفولانزا مثبت شده است و در هفته اخیر از ۳۱۷۵ نمونه ۱۰۹۹ از نظر آنفولانزا مثبت گزارش شده است.

او افزود: موارد مرگ ناشی از آنفولانزا در سال جاری تا کنون بین ۳۰ تا ۴۰ مورد در کشور بوده  و امسال تنها یک نفر مرگ ناشی از بیماری آنفلوانزا در گروه سنی زیر پنج سال در کشور داریم ؛در صورتی که در سال ۹۶ حدود  ۲۱ نفر بوده است . بیماری آنفولانزا روندی غیر منتظره در کشور نداشته است.

او ادامه داد: هر سال ۴۰ درصد مواردی که افراد با علائم سرماخوردگی مراجعه کرده اند ، آزمایش ها بیماری آنفولانزا را نشان می دهد.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=39425
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار