تاریخ انتشار : ۱۴-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

کرونا هنوز تمام نشده است؛

مردم ماسک زدن را فراموش نکنند

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه هنوز کرونا تمام نشده است، گفت: اسهال، استفراغ و گلودردی که اکنون بروز کرده از علائم بیماری کروناست، ماسک زدن باید ادامه داشته باشد.

  به گزارش دنیای خبر،حمید عمادی، استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش خبری ۲۱ امشب با تأکید بر اینکه هنوز کرونا تمام نشده است، اظهار داشت: درست است که آمار مرگ و میرها کم شده و آمار مطلوبی داریم اما اکنون مواردی از بیماری را داریم که به صورت اسهال، استفراغ و گلودرد بروز کرده است که این از علائم بیماری کرونا است؛ در نتیجه ما می‌گوییم بیماری کرونا هنوز وجود دارد و تمام نشده بلکه به شکل خفیف است.

وی با بیان اینکه نباید از رعایت اصول بهداشتی و انجام فرآیند واکسیناسیون چشم‌پوشی کنیم یادآور شد: نباید جشن پایان کرونا را اکنون بگیریم بلکه از مردم خواهش می‌کنم به رعایت نکات بهداشتی توجه کنند.

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هنوز کرونا تمام نشده است، تصریح کرد: شواهدی وجود دارد که ویروس کرونا جهش پیدا کرده و با پیک جدید روبه‌رو شویم؛ به طوری که اکنون بسیاری از کشورهایی که واکسن را تزریق نکرده‌اند ویروس در حال چرخش است و اگر جهشی در آن ایجاد شود ما با یک ویروس جدید روبه‌رو می شویم و بیماری‌زایی شدید می‌شود.

عمادی با تأکید بر اینکه انجام واکسیناسیون کامل در کنترل کرونا بسیار مؤثر است یادآور شد: مردم باید توجه کنند که بعد از تزریق دز سوم ۶ ماه ایمنی وجود دارد اما احتمال دارد با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان با اوج همه‌گیری روبه‌رو باشیم؛ در نتیجه اکنون جشن پایان کرونا نیست.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=29748
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار