تاریخ انتشار : ۳۱-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

توقیف نفت‌کش روسی «حامل نفت ایران»

«اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که حرکت نفت‌کش‌های مربوط به ایران را رصد می‌کند، گفته است که پگاس حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران است که ماه اوت در جزیره سیری ایران بارگیری شد.

  به گزارش دنیای خبر،ایالات متحده آمریکا گفته است نفت‌کش روسی «پگاس» که روز گذشته در نزدیکی جزیره «اویا» در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو توسط گارد ساحلی یونان توقیف شد «حامل نفت خام ایران» بوده است.

در اوایل ماه جاری، اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه ورود شناورها با پرچم روسیه را به بنادر کشورهای عضو این اتحادیه، به جز چند مورد استثنا، ممنوع کرد. این تحریم‌ها برای مقابله با آنچه روسیه آن را «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین نامیده، انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، سه‌شنبه ۱۹ آوریل، نفت‌کش «پگاس» که با پرچم روسیه تردد می‌کند به همراه ۱۹ خدمه آن در نزدیکی «کاریستوس» در ساحل جنوبی «اویا» توقیف شد.

سفارت روسیه در آتن، در توییتر اعلام کرد، در حال بررسی این پرونده است و با مقامات یونان در تماس است.

یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در این زمینه عنوان کرد که واشینگتن از تلاش‌های یونان برای اجرای تحریم‌هایی که «در پاسخ به حمله وحشیانه و غیرقابل توجیه روسیه به اوکراین آغاز شده‌اند» استقبال می‌کند.

او در ادامه گفت آمریکا از گزارش‌هایی مبنی بر بارگیری نفت خام ایران در نفتکش «مطلع» است.

یک مقام گارد ساحلی یونان در این رابطه گفت، محموله نفت‌کش پگاس توقیف نشده و مشخص نیست که اجاره کننده محموله چه کسی بوده است، اما کشتی توسط «ترانس‌مورفلوت» که در روسیه مستقر است مدیریت می‌شود. ترانس‌مورفلوت در این‌باره توضیحی نداده است.

گروه آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که حرکت نفت‌کش‌های مربوط به ایران را از طریق ماهواره‌ها رصد می‌کند، گفته است که پگاس حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران است که ماه اوت در جزیره سیری ایران بارگیری شد.

به گفته این گروه، این نفت‌کش قصد داشت، پیش از عزیمت به یونان محموله خود را در یکی از بنادر ترکیه تخلیه کند.

رویترز به نقل از شاهدان عینی نوشته است که پگاس تا بعدارظهر سه‌شنبه همچنان در خلیج کاریستوس لنگر انداخته بود.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=26905
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار