تاریخ انتشار : ۱۴-۰۹-۱۴۰۰ - ۷:۲۳

طرح ترور اردوغان خنثی شد

منابع خبری از پیدا کردن یک بمب در محل سخنرانی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و خنثی کردن طرح ترور او خبر دادند.

به گزارش دنیای خبر،منابع خبری اعلام کردند یک بمب که زیر یک ماشین پلیس کار گذاشته شده و از راه دور کنترل می‌شده است در محل سخنرانی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در جنوب این کشور پیدا شده است.

رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه گزارش دادند بازی خونین تروریست‌ها که قصد داشتند با مواد منفجره کنترل شده در زیر ماشین یک افسر پلیس در سخنرانی رجب طیب اردوغان به خشم و نفرت دامن بزنند، در لحظات آخر خنثی شد.

بر اساس این گزارش این بمب در زیر ماشین یک افسر پلیس که قصد داشت به تجمع استان سعر ترکیه برود، جاسازی شده بود.

پس از سقوط ارزش لیره ترکیه در مقابل دلار آمریکا مردم این کشور در شهر‌های بزرگ مانند آنکارا و استانبول دست به تظاهرات زده و از وضعیت اقتصادی موجود و سیاست‌های اردوغان انتقاد کردند. در همین راستا رئیس‌جمهور ترکیه برای آرام کردن بحران پیش آمده اعلام کرد وضعیت بهتر خواهد شد.

اما با وجود وعده‌های اردوغان روز جمعه ۱۲ آذرماه  بهای گاز مصرفی بخش صنایع و تولید کنندگان برق در ترکیه ۲۰ درصد دیگر افزایش یافت. این افزایش نرخ گاز در سال جاری برای نهمین باری است که اتفاق می‌افتد. براساس تحلیل کارشناسان این کشور افزایش نرخ گاز در ترکیه افزایش نرخ تورم و تعمیق افسارگسیختگی گرانی کالا‌های اساسی و خدمات را به همراه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور ترکیه بعد از چندین ماه بحران اقتصادی در این کشور ادعا کرد قیمت‌ها به زودی در ترکیه متعادل خواهد و انحصارطلبان نباید به نیت افزایش قیمت‌ها به نگهداری و احتکار مواد غذایی روی بیاورند.

اردوغان در ادامه سخنان خود گفت: ما در کنار سرمایه گذاران خواهیم بود و اقداماتی برای کاهش تورم انجام خواهد شد همچنین ذخایر نقدی بانک مرکزی پس از ۲۷ میلیارد دلار به ۱۲۶ میلیارد دلار رسیده است و ترکیه هیچ بدهی به بانک جهانی ندارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=19750
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار