تاریخ انتشار : ۲۸-۰۸-۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

انهدام شبکه کلاهبرداری در ارومیه و تهران

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از شناسایی و انهدام شبکه کلاهبرداری در ارومیه و تهران که با ادعای نفوذ نزد مقامات قضایی و حل مشکل مراجعین ارقام میلیاردی از اشخاص می‌گرفتند خبر داد.

به گزارش دنیای خبر،رئیس دادگستری کل آذربایجان‌غربی اظهار داشت: دستگاه قضایی استان در حوزه سالم سازی محیط‌های پیرامونی و مرتبطین با آن چه درون تشکیلات، چه برون تشکیلات، برنامه و سازکار مشخص و مدون دارد و تلاش می‌کند تا اجازه ندهد افرادی به خاطر منفعت شخصی خود اعتبار و اعتماد به دستگاه قضایی که بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است را خدشه دار کنند.

وی ادامه داد: اخیراً در این راستا با تلاش مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و دادستانی مرکز استان یک باند کلاهبرداری شبکه‌ای که با ادعای ارتباط با دستگاه قضایی و قضات در ارومیه و تهران فعال بودند و افرادی را فریب و مبالغ کلان میلیاردی از آنها کلاهبرداری کرده بودند که در این زمینه  ۶ نفر دستگیر و تحت قرار بازداشت موقت هستند و عوامل دیگری نیز شناسایی شده‌اند و تحقیقات مفصلی در دست اقدام هست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در ۷ ماهه امسال  ۳۸ نفر کار چاق کن دستگیر شده‌اند که جا دارد رسانه‌های استان مردم را توجیح و موضوع را تبیین کنند که قاضی مستقل می‌باشد و بر اساس دلایل و مستندات رسیدگی و حکم صادر می‌کند و ادعای ارتباط و نفوذ در بین قضات ادعاهای واهی و صرفاً به خاطر فرصت طلبی و کلاهبرداری است و دستگاه قضایی اجازه این کار را نخواهد داد و ارتقای امنیت اجتماعی استان اولویت اصلی آن است.

عتباتی یادآور شد: به دادستان‌های استان تاکید شده است با جدیت و شدت ضمن پایش و رصد امور مبارزه مستمر با اینگونه مظاهر فریب و کلاهبرداری را در دستور کار خود داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت دادگستری استان مقتدرانه وبا نهایت سلامت کاری به امور محوله رسیدگی می‌کند.

این مقام مسوول از شهروندان خواست کار خود را با روند قانونی پیگیری نمایند واز توسل به راه‌های ناصواب بپرهیزند و در صورت مواجهه با افرادی که ادعای کذب ارتباط با مقامات و مسولین قضایی دارند بلافاصله حفاظت و اطلاعات دادگستری یا دادستان را مطلع نمایند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=18758
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار