تاریخ انتشار : ۲۰-۰۷-۱۴۰۰ - ۸:۱۴

۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها صدرنشین جانباختگان تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیشترین کسانی که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها هستند.

به گزارش دنیای خبر،سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا  اظهار داشت: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور جان خود را از دست داده و زیان مالی ناشی از این حوادث ، معادل هشت درصد از تولید ناخالص ملی است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تصادفات از جدی‌ترین معضلات کشور است و ۱۶ تا ۱۷ هزار جانباختگان حوادث ترافیکی برای کشور زیبنده نیست، تصریح کرد: طبق آمارهای به دست آمده ، بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می شوند.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ در پلیس راهور به یک چالش جدی دست پیدا کردیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.

وی با اشاره به نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ گفت: آمار ها نشان می‌دهد که در تصادفات، ۶۵ درصد آقایان و فقط ۳۵ درصد خانم‌ها مقصر هستند و خانم ها بیشتر احتیاط کرده و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند، گفت: بیشترین کسانی که در کشور در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال و جامعه فعال کشور هستند.

سردار هادیانفر در خصوص نقش سایر سازمان های مسئول در حوزه ترافیک گفت: ۳۰ دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند اما تکالیفی که قانون به عهده آنها گذاشته را کسی مطالبه نمی کند و جایی پرسیده نمی شود که چه کار موثری در وظیفه ای که در بحث ترافیک به آنها محول شده انجام داده اند و نیاز است که جامعه در این خصوص مطالبه گری کند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه انضباط در هر کشور نشانه توسعه یافتگی است خاطرنشان کرد: یکی از با ارزش ترین کار‌ها استفاده از خانم‌ها در حوزه انضباط ترافیکی و پیشگیری از تصادفات است.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=16541
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار