تاریخ انتشار : ۰۵-۰۳-۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

روحانی:

استخراج بیت‌کوین باید تعطیل شود

رئیس‌جمهور گفت:‌ انتخابات باشکوه، ضامن مشروعیت نظام است و این اساس است و ما این را فراموش کردیم. ادامه مشروعیت نظام با حضور مردم پای صندوق انتخابات است.

به گزارش دنیای خبر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به حوادث رخ داده در خردادماه در سالیان گذشته گفت: در همین خرداد ماه شاهد انتخاب خلف امام بودیم که دنیا را به حیرت واداشت و کسی باور نمی‌کرد که مجلس خبرگان رهبری که از صبح جلسه را شروع می‌کند، قبل از غروب این مسئله بسیار مهم پیچیده مذهبی، دینی، سیاسی که فوق‌العاده مهم بود را به ثمر بنشاند و با رای بسیار قاطع مقام معظم رهبری پرچم را بر دوش گرفتند و الحمدالله این پرچم را تا به امروز بر دوش دارند.

وی افزود: امسال در ۱۴۰۰ با خرداد دیگری مواجه هستیم. انتخابات ریاست‌جمهوری مسئله بسیار مهمی است و تنها این نیست که ما نسبت به رئیس قوه مجریه پای صندوق رای می‌آییم و اظهار نظر می‌کنیم. در میان همه انتخابات‌هایی که داریم و همه در جای خودشان با اهمیت هستند، مسلئه انتخاب ریاست‌جمهوری بحث این است که یک فرد می‌خواهد رئیس‌جمهور شود. نه رئیس یک جناح و حزب، بلکه رئیس یک جمهور. مردم باید با آگاهی کامل پای صندوق رای بیایند و ملاکش هم تشخیص ملت است و همه زمینه‌ها باید آماده  شود تا مردم پای صحنه بیایند و باید با تشخیص آنها انتخابات به ثمر بنشیند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: حالا در بحث‌های سیاسی روزنامه‌ها، صداوسیما و فضای مجازی بحث می‌کنیم، این آقا بیایید، آن آقا بیاید، فلان مشکل اقتصادی، سیاسی را حل شود همه اینها درست است و رئیس‌جمهور باید به عنوان رئیس دولت این وظایف را برعهده داشته باشد اما بالاتر از این است، انتخابات باشکوه، ضامن مشروعیت نظام است و این اساس است و ما این را فراموش کردیم. ادامه مشروعیت نظام با حضور مردم پای صندوق انتخابات است. همه تصرفاتی که انجام می‌شود و همه تصمیماتی که در کشور صورت بگیرد، اگر پشتوانه مردم را نداشته باشد مشروعیت قانونی ندارد و مشروعیت دینی آن هم محل بحث است. او می‌خواهد با دنیا به عنوان نماینده ملت ایران حرف بزند. از همه مهمتر مسئول اجرای قانون اساسی است. صراحت قانون اساسی ما چه می‌شود. امنیت ملی چه می‌شود. حقیقت نظام در جهان چگونه خواهد بود. خیلی مهم است و باید به آن فکر کرد. امام راحل همیشه توصیه می‌کردند که میزان رای ملت است. توصیه می‌کردند مردم ولی نعمت ما هستند. مردم ما را به اینجا رساندند و ما که هستیم و چه بودیم. همه ما طلبه دانشجو و فرد عادی بودیم و مردم بودند فداکاری کردند.

روحانی با تایید ارسال نامه به مقام معظم رهبری گفت:  تصمیمی که ما عصر روز دوشنبه مطلع شدیم و معلوم شد چه کسانی مد نظر هستند برای خیلی از سیاسیون دوست داشتیم که شورای نگهبان فرصت بیشتری می‌داد تا افراد بیشتری اضافه می‌شدند. به هرحال جان انتخابات رقابت است، اگر این رقابت را از آن بگیرید، می‌شود یک انتخابات بی‌جان. دولت در این زمینه کار زیادی نمی‌توانست انجام دهد. البته من نسبت به اصل ۱۱۳ حتماً متذکر هستم و اشکال دارم و این اصل را هر وقت به شورای نگهبان می‌نویسیم آنها یک تفسیری دارند و می‌گویند نمی‌توانید تذکر دهید به ناچار دیروز خدمت رهبر انقلاب نامه‌ای نوشتم که ایشان کمکی کنند. ایشان هم در دوره‌های گذشته کمتر به اینگونه مسائل وارد شده‌اند و در بعضی اوقات در یک مورد ورود کردند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات قطعی برق در کشور گفت:  استخراج رمز ارز از امروز تا پایان شهریور باید تعطیل شود و غیرمجاز است.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=10654
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار