- دنیای خبر - https://donyayekhabar.com -

موزه‌ها در ایام نوروز تعطیل هستند؟

به گزارش دنیای خبر، [1]حمیدرضا قنبری همدانی در خصوص فعالیت موزه‌های بنیاد مستضعفان در ایام نوروز گفت: ما در این خصوص از ستاد کرونا تبعیت می‌کنیم و چنانچه مجوز فعالیت داشته باشیم در این ایام به فعایت خود ادامه می‌دهیم.

وی افزود: یکی از دلایل اقتتاح موزه هنر ایران و مجموعه هنری موزه‌ای سردار آسمانی در روز‌های پایانی سال این بود که پیش‌بینی می‌کردیم سفر در به دلیل شرایط کرونا مقدور نباشد و به همین دلیل برای خدمت رسانی به مردم در ایام عید این موزه‌ها را در این زمان افتتاح کردیم.

مدیر برنامه ریزی و توسعه خدمات موزه‌ای بنیاد مستضعفان متذکر شد: ما آمادگی داردیم از همین امروز بازدید داشته باشیم، اما یکسری پروتکل‌هایی اعلام شده است که ما باید آن‌ها را راعایت کنیم و قبل از بازدید باید ثبت نام انجام شود.

وی ضمن اشاره به به اینکه ما با ظرفیت یک پنجم تا یک چهارم ظرفیت موزه پذیرای مردم هستیم، بیان کرد: به احتمال زیاد اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد در ایام نوروز خدمت‌گزار مردم هستیم.

قنبری در خصوص برنامه‌های بنیاد مستضعفان برای ساخت موزه در شهر‌های تاریخی ایران توضیح داد: بنیاد مستضعفان به همراه یکسری از نهاد‌ها و ارگان‌ها نظیر شهرداری‌ها و.. برای ساخت موزه نه تنها در شهر‌های تاریخی بلکه در تمام شهر‌های ایران اعلام آمادگی کرده است و در حال رایزنی‌هایی در این خصوص هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه یکسری املاک و اموال برای انجام این کار در اختیار بنیاد مستضعفان است، ادامه داد: بنیاد ساختمان‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به موزه دارند را به سمت موزه شدن می‌برد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه خدمات موزه‌ای بنیاد مستضعفان اظهار کرد: نهاد‌ها و سازمان‌های دیگر نظیر شهرداری و سازمان‌های موازی پیشنهاداتی را برای راه اندازی موزه به صورت مشترک را ارائه کرده اند و این سیاست در بنیاد مستضعفان وجود دارد و توسط موسسه موزه‌های بنیاد پیگیری می‌شود و امیدواریم به زودی نتایج بسیار خوبی را شاهد باشیم.

لازم به ذکر است یکشنبه دهم اسفند ماه به طور همزمان موزه هنر ایران و مجموعه هنری موزه‌ای سردار آسمانی در کاخ مرر با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان، رییس دفتر مقام معظم رهبری و همچنین مسئولانی از شهرداری تهران و نیروی انتظامی افتتاح شد و به گفته سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان مردم می‌توانند تا ۲۰ اسفند نسبت به ثبت نام اینترنتی و نوبت گیری برای بازید از موزه اقدام کنند و از ۲۰ اسفند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این موزه‌ها دیدن نمایند.

 

منبع: میزان