- دنیای خبر - https://donyayekhabar.com -

چه افرادی باید «دُز سوم» واکسن کرونا را تزریق کنند؟

به گزارش دنیای خبر، [1]محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درپاسخ به این پرسش که «کدام افراد باید دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند؟»،گفت:توصیه می‌کنیم افرادی که در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند و  واکسن سینوفارم و برکت را دریافت کردند به فاصله چهار ماه پس از تزریق نوبت دوم دز سوم را دریافت کنند.

 وی درباره اینکه«چه گروه‌هایی باید دز یادآور را تزریق کنند؟»، ابراز داشت: دز یادآور یا بوستر برای همه واکسن‌ها بوده و برای کارکنان نظام سلامت است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد: برای افرادی که در ابتدای واکسیناسیون فاز اول واکسن را دریافت کردند توصیه می‌شود ۶ ماه بعد دُز یادآور را تزریق کنند؛ البته باید گفت همه افراد گروه کادر درمان که واکسن دریافت کرده‌اند باید دز یادآور را تزریق کنند و محدودیت سنی ندارد.

زهرایی متذکر شد: افرادی که دز سوم واکسن سینوفارم و برکت را دریافت کنند در حال حاضر نیاز به دز یادآور یا بوستر نخواهند داشت.

وی یادآور شد:‌کسانی که واکسن سینوفارم و برکت نزده و واکسن دیگری زدند این را اعلام خواهیم کرد و می توانند دز یادآور را ۶ ماهه دریافت کنند و برآورد ما این است و همه افراد در انتها دز سوم را به عنوان یادآور دریافت می کنند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تأکید کرد: فعلا تزریق دز یادآور برای کادر درمان ادامه دارد و بعد از آن برای گروه‌های دیگر نیز برنامه ریزی خواهد شد و اعلام می‌کنیم.

زهرایی تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰ هزار نفر دز سوم را دریافت کردند و این روند ادامه دارد.

 

منبع: فارس