- دنیای خبر - https://donyayekhabar.com -

آغاز واکسیناسیون خانواده‌های کادر درمان

به گزارش دنیای خبر، [1] در این اطلاعیه آمده است: از اکنون افراد ۱۸ سال به بالا از خانواده پزشکان و پرستاران سراسر کشور که کد ملی آنها در اختیار مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت قرار گرفته می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir [2] بلافاصله محل و زمان تزریق واکسن را انتخاب کنند.

براساس این اطلاعیه، اگر اعضای خانواده هریک از پزشکان یا پرستاران قادر به ورود به سامانه salamat.gov.ir [2] نبودند لطفا با مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی/پرستاری اطلاعات خانواده خود را تکمیل فرمایند. چند روز پس از این کار، قادر به ثبت‌نام از طریق سامانه نوبت‌دهی واکسن خواهند بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (دوشنبه) بر ضرورت واکسینه شدن خانواده های کادر بهداشت و درمان طی یک تا دو هفته آینده تاکید کرد.

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان شهید لبافی نژاد، افزود: : یکی از اولویت های وزارت بهداشت این است که خانواده پرسنل بهداشت و درمان را واکسینه کند. افرادی که به صورت مستمر درگیر درمان بیماران کرونایی بودند، ویروس را با خود به خانه برده و تعدادی از افراد خانواده آنها مبتلا شدند در همین راستا، دستور داده شد که وابستگان کادر بهداشت و درمان طی یک تا دو هفته آینده واکسینه شوند.

وی اظهار داشت: نزدیک به یک سال و نیم است که کادر بهداشت و درمان در فشار کاری هستند که واکسینه کردن خانواده این عزیزان سبب آرامش خاطر آنها خواهد شد.