تاریخ انتشار : ۱۴-۰۲-۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

دولت فعلا برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان ندارد

مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت اظهار داشت: برای جلوگیری از افزایش قیمت آرد به عنوان ماده اولیه نان و با توجه به اینکه قیمت گندم افزایش پیدا کرده است منابع ریالی روی یارانه آرد از طرف سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی می‌شود تا افزایش قیمت گندم را جبران کند.

به گزارش دنیای خبر،صدیف بیک‌زاده در پاسخ به سوالی در مورد احتمال افزایش قیمت نان تصریح کرد: دولت تصمیمی برای اصلاح و قیمت‌ نان نگرفته است اگر قرار باشد در این مورد تصمیم‌گیری شود موضوع از طریق کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان کشور اعلام و برای اجرا به  استانداران سراسر کشور به عنوان روسای کارگروه تنظیم بازار استان در این مورد اطلاع رسانی می‌کنند اما فعلا هیچ برنامه‌ای در این مورد در دستور کار نیست.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت گندم گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت آرد به عنوان ماده اولیه نان و با توجه به اینکه قیمت گندم افزایش پیدا کرده است منابع ریالی روی یارانه آرد از طرف سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی می‌شود تا افزایش قیمت گندم را جبران کند.

کل زنجیره واردات دانه‌های روغنی به وزارت کشاورزی سپرده شد

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با اعلام خبر تغییرات در مدیریت واردات دانه‌های روغنی اظهار کرد: ثبت سفارش و اولویت تخصیص و تامین ارز برای دانه‌های روغنی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند تا پایان سال ۱۳۹۹ با وزارت صمت بود. واردکنندگان دانه‌های روغنی در وزارت صمت ثبت سفارش نام انجام می‌دادند و پس از تایید می‌توانستند واردات خود را انجام دهند. با تصمیم ستاد اقتصادی دولت کل این فرایند از صفر تا صد به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد.

وی افزود: وضعیت دانه‌های روغنی نیز مانند نهاده‌های دامی همچون جو، ذرت و کنجاله می‌‌شود، بطوریکه در سال ۱۴۰۰ ثبت سفارش، تعیین اولویت تخصیص و تامین ارز و غیره برای دانه‌های روغنی به عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود

 

منبع: ایلنا


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=9825
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار