تاریخ انتشار : ۰۸-۰۲-۱۴۰۰ - ۷:۴۵

رسانه‌های بیگانه فقط “عقده‌گشایی” کردند

یک تحلیلگر ارشد حوزه رسانه صوت منتشر شده در خارج کشور نوعی “پاس گل دقیق و حساب شده به رسانه ای بیگانه برای زمین گیر کردن اقدامات مقاومت در میدان” تحلیل کرد.

به گزارش دنیای خبر،علیرضا داوودی در گفتگو با برنامه “رویداد” با اشاره به انتشار فایل صوتی مصاحبه وزیر خارجه کشورمان از یک شبکه سعودی اظهار کرد: وقتی پای رسانه‌های بیگانه در میان است، با رسانه‌هایی روبرو هستیم که سیاسی هستند و برخی نیز پایه‌ای امنیتی دارند.

وی شبکه ایران اینترنشنال، بی بی سی و رادیو فردا را رسانه‌هایی دانست که امنیت پایه‌اند و بصورت سیاسی عمل می‌کنند و ادامه داد: ابتدا باید بدانیم کدام بخش از موضوع برای این رسانه‌ها اهمیت یافته است و در وهله دیگر باید دانست آن را با چه ضریبی منتشر می‌کنند و در گام سوم بین محتوای ایجاد شده و برنامه‌ای که در آینده خواهند داشت؛ [اقدامات‌شان باید بررسی شود].

داوودی طراحی مذکور را یک مقوله امنیتی تلقی کرد و گفت: از نظر ما این حوزه مسئله‌ای ضد امنیتی است که دارای دو فاز رسانه‌ای هستند که یا برای از بین بردن گفتمان برتر به کاربسته می‌شوند و یا به منظور زمین گیر کردن میدان تلقی می‌گردند.

این تحلیلگر رسانه‌ای ادامه داد: رسانه‌های بیگانه با ورود به حوزه گفتمان، قدری آرام تر حرکت می‌کنند اما وقتی به محتوایی دست می‌یابند که قصد زمین گیر کردن اقدامات میدانی در حال جریان را دارند، به ایجاد خدشه در ذهن مخاطب داخلی می‌پردازند.

داوودی با بیان اینکه فایل صوتی منتشر شده، محتوایی “سخیف و ضد امنیتی” داشته و در اصطلاح “پاس گل بسیار دقیق و حساب شده به رسانه‌ای بیگانه برای زمین گیر کردن اقدامات مقاومت در میدان” تلقی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تمام رسانه‌ها از سه ساعت بحث موجود در این فایل صوتی، بیشترین حجم را بر انتشارِ محورهای مربوط به “مقاومت و حاج قاسم سلیمانی” اختصاص دادند، گفت: این‌ها نتوانستند با از بین بردن جسم حاج قاسم اثر بخشی نام و مسیر و را بکاهند و از این رو عقده‌ای شده‌اند و لذا آمدند عقده گشایی کردند.

داوودی یادآور شد: تا قبل از این هر محتوایی در حوزه مقاومت مطرح می‌شد به خارج از ایران مربوط بود و سندیت نیز نداشت و به یک معضلل بدل نمی‌گشت ولی اینبار غایت جریانات ضد انقلاب و رسانه‌های بیگانه در داخل کشور تولید شد؛ خاصه آنکه توسط یک جریان و مقام رسمی بود.

وی به نوعی دوگانه سازی مردم میدان و مردم مذاکره اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین مذاکره کننده و نیز مردم میدان، حاج قاسم بود چون عمل و حرف او با هم منطق بود.

داوودی با بیان اینکه حاج قاسم فقط حرف نمی‌زد، ادامه داد: وقتی از مکتب حاج قاسم سخن می‌گوییم، قدم زدن با مظهر استکبار و استعمار و شیطان و نیز لبخند زدن معنی ندارد.

وی افزود: مقاومت یکپارچه اقتدار است و مقتدر گونه رفتار می‌کند.

داوودی گفت: عقده‌ای که رسانه‌های بیگانه نتوانسته بودند ظرف ۲۰ سال گذشته درپی حضور حاج قاسم در منطقه بازکنند، با این فایل صوتی انجام دادند و صفحات رسمی و مجازی آن‌ها هنوز این مسئله را رها نکرده‌اند.

این کارشناس حوزه رسانه معتقد است رسانه‌های بیگانه فرصتی استثنایی پیدا کردند که متاسفانه در داخل ایران و از سوی فردی در جایگاه رسمی ایجاد شده است.

داوودی افزود: این جهالت‌ها باعث نمی‌شود فضای مقاومت بشکند.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ تا مغز استخوان یک جریان سیاسی را در کشور در بر گرفته و همچون یک سرطان غیر قابل درمان گسترش یافته است و این خطر بسیار جدی است.

داوودی گفت: وقتی یک مسئله تحت عنوان مقاومت را بعنوان مقوله‌ای می‌دانیم که خون پای آن ریخته شده است، اساسا خدشه بردار نیست. بنابراین باید حواسمان جمع باشد.

وی افزود: جریانی در آستانه انتخابات به موضوعات اصلی نظیر اقتصاد و ثبات و آرامش نمی‌پردازد و قصد دارد فضا را عوض کند و مردم ما نیز متوجه شدند علت ضبط چنین فایلی چیست و توسط چه کسانی صورت گرفته است!

داوودی با اعلام اینکه پیش از چهلم حاج قاسم همین افراد و جریان دست به کار شدند، گفت: گفتگو با البرادعی و استعفا در زمانی که بشاراسد بزرگ‌ترین حضور خود پس از داعش را رقم زد و دوگانه سازی در آستانه انتخابات منجر شده همه حدیث مفصل پیش رو را بدانند و بخوانند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=9585
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار