تاریخ انتشار : ۰۷-۰۲-۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

شناسایی ۳ مبتلا به کرونای آفریقایی در کشور

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه دیشب گزارش رسید که در یکی از استان‌های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی در یک مجموعه پیدا شده و در حال بررسی و آزمایش مجدد هستیم که اخبار آن را به استحضار مردم می‌رسانم.

به گزارش دنیای خبر،«سعید نمکی» وزیر بهداشت با اشاره به خطر ویروس‌های جهش یافته، بیان کرد: ما لحظه به لحظه ویروس‌های جهش یافته را رصد می‌کردیم و قبلا هم عرض کرده بودم که ویروس‌ها معمولاً پاسپورت نمی‌خواهند، همانطور که ویروس ووهان خودش را از چین به دورترین نقطه رساند.

وی ادامه داد: اما صدای پای ویروس‌های آفریقای جنوبی و برزیل را هم پشت درب مرزها می‌شنیدیم و همینطور ویروس هندی را که متاسفانه از مرزهای شرقی و جنوب شرقی وجودشان ما را تهدید می‌کند و بنده با توجه به اینکه علم به شیوع ویروس آفریقایی و برزیلی را در کشورهای همسایه داشتم، مکاتباتی را از قبل کرده بودم و برای ورود و خروج از برخی کشورهای همسایه بعضی بررسی‌ها انجام شد و بعضی بررسی‌ها هم انجام نشد.

وی گفت: متاسفانه دیشب گزارش رسید که در یکی از استان‌های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی در یک مجموعه پیدا شده و در حال بررسی و آزمایش مجدد هستیم که اخبار آن را به استحضار مردم می‌رسانم.

نمکی افزود: ویروس هندی هم صدای پاهایش خیلی نزدیک‌تر شده و در یکی از شهرستان‌‌ها، افراد هندی که مبتلا به ویروس کرونا هستند را بررسی می‌کنیم که ابتلای آنها از نوع ویروس پتاسیم یافته هندی نباشند.

وی گفت: این زنگ خطر به ما می‌گوید که باز هم باید فاصله‌ها را بیشتر کنیم، پروتکل‌ها را بیشتر مراعات کنیم و نگذاریم که همکارانمان در مجموعه‌های درمانی گرفتار ویروس‌های جهش یافته‌ی جدید شوند. امیدوارم  با عدم رعایت فاصله گذاری و عدم رعایت پروتکل‌ها فشار بیشتر به کادر درمان وارد نکنیم تا بعد از ویروس انگلیسی به دام شیوع گسترده ویروس آفریقای جنوبی نیفتیم که از همه‌ی این‌ها سرسخت‌تر بود و بسیاری از واکسن‌ها روی آن جواب نداده و اگر هم جوابی بدهد، مختصر است.

وی افزود: نگذاریم که جمعیت بیشتری مبتلا شوند آن هم با ویروسی که واکسن‌ها روی آن اثر قابل توجهی نداشته باشند و از اصحاب رسانه تشکر دارم و می‌خواهم که در کنار ما این اطلاع رسانی گسترده را در کشور انجام دهند و کمک کنند تا بتوانیم این موج‌ها را پشت سر بگذاریم.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=9560
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار