تاریخ انتشار : ۲۱-۰۱-۱۴۰۰ - ۹:۲۱

هدف‌گیری کرونای انگلیسی به سمت کودکان

برخلاف روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا، تعداد بستری‌شدگان گروه‌های سنی پایین با یک شیب ملایم در حال افزایش است و متخصصان بر لزوم حفاظت از کودکان و نوجوانان در مقابله با کرونا هشدار می‌دهند.

به گزارش دنیای خبر، شیوع ویروس کرونا اکنون از یک سال عبور کرده و برای برخی به یک پدیده عادی تبدیل‌شده و این عادی انگاری بسیار خطرناک است و این موضوع به چالش اصلی مقابله با این بیماری به شمار می‌رود.

این روزها و با خیز چهارم کرونا در سطح کشور که سهل‌انگاری مردم یکی از دلایل جهش آن اعلام‌شده است، بیش از هر زمان دیگری همراهی بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیاز است.

متأسفانه طبق آمار روز گذشته حدود ۳۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال قریب به ۵۴ تن از آنان وخیم گزارش‌شده است.

تاکنون تصور این بود که کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند و اگر مبتلا شوند علائم چندان حادی در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما برخلاف باور عموم از اسفندماه سال ۹۹ اعلام شد که ویروس جهش‌یافته کودکان را نیز درگیر می‌کند و حالا با شروع موج چهارم کرونا خبرهایی از ابتلای کودکان به‌طور قطعی به گوش می‌رسد که وضعیت را نگران‌کننده می‌کند.

نحوه مبارزه سیستم دفاعی کودکان در برابر این بیماری چندان مشخص نیست و از طرفی قرنطینه کردن آنان برای مدت طولانی اقدام دشواری خواهد بود که این موضوع و روند درمانی کودکان امروز به یکی از مشکلات در زمینه درمان آنان تبدیل‌شده است.

 کودکان یکی از بزرگ‌ترین ناقلان ویروس کرونا

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، کودکان مبتلا به کووید ۱۹ با علائم حتی خفیف می‌توانند بزرگ‌ترین ناقلان در سطح خانواده باشند که از آن‌ها به‌عنوان ناقلان خاموش کرونا نام برده می‌شود.

خوشبختانه این را هم باید اضافه کرد که مرگ‌ومیر در این سنین بسیار کم است، ولی در کل روند ابتلا و سن ابتلای کودکان و جوانان روند افزایشی به خود گرفته و این ادعا بر اساس آمار و اطلاعات است.

تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد از میان کودکان مبتلا به کرونا که علائم بیماری داشتند، ۵۵ درصد از بی‌حالی و ضعف رنج می‌برند. همچنین ۵۳ درصد این کودکان از سردرد شکایت داشته و بیش از ۵۰ درصد آن‌ها نیز علائم تب را نشان می‌دهند.

رضا نادری فوق تخصص اطفال در اواخر سال ۹۹ در گفت‌وگویی اعلام کرد: علائم ابتلا به کرونا در کودکان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت است و در شرایط وخیم ابتلا به این بیماری سبب کاهش سطح هوشیاری آن‌ها می‌شود.

حالا خبرهایی از افزایش ابتلای کودکان در نقاط مختلف کشور و استان قم به گوش می‌رسد که بر اساس این آمار خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از آن‌ها داشته باشند و نسبت به بروز نشانه‌های بیماری اگرچه به‌صورت خفیف کودکان بی‌اعتنا نباشند.

 بستری ۲۵ کودک مبتلا به کرونا در قم

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه معصومه(س) که مخصوص بیماران کودک در قم است از بستری شدن ۲۵ کودک با علائم کرونا در بیمارستان کودکان قم خبر داد و گفت: طی دو روز گذشته شاهد افزایش میزان بستری کودکان بیمار با علائم کرونا در بیمارستان هستیم به‌گونه‌ای که در حال حاضر ۲۵ نفر از کودکان بستری شدند.

تفرجی با بیان اینکه تست بخشی از این کودکان مثبت شده و نباید تصور کنیم که کودکان مبتلا به کرونا نمی‌شوند افزود: از همه همشهریان و پدران و مادران درخواست می‌کنیم که مراقب کودکان بوده و اجازه ندهند بدون ماسک از منزل خارج شوند و تا جایی که می‌شود به‌ویژه در وضعیت کرونایی قرمز شهر، از منازل خارج نشوند.

حال این نگرانی با توجه به جنب‌وجوش کودکان در بین خانواده‌ها بیش از گذشته شده است، با این تفاوت که کودکان مانند بزرگ‌ترها زیاد نمی‌توان وضعیت شیوع و بیماری را برای آنان تشریح کرد و انتظار داشت مراعات شرایط را کنند.

منبع: تسنیم


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=8922
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار