تاریخ انتشار : ۱۶-۰۱-۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

ادعاهای نماینده قائمشهر خلاف واقع است؟!

نماینده قائمشهر درمجلس، ادعاهایی چون رانت خواری، ویلاسازی، رکود اشتغال، حیف و میل شدن سرمایه ای عظیم و زمین گیر شدن تولید در شرکت بشل انرژی را مطرح کرده بود که به اذعان اهالی رسانه مازندران در بازدید صورت گرفته چنین ادعاهایی خلاف واقع و غیر مستند بوده، چنانچه آقای نماینده هم تاکنون مدارکی یا مستنداتی در این باره ارائه ننموده است.

به گزارش دنیای خبر،طی یک دو روز گذشته ویدئوهایی از ورود یکی از نمایندگان مردم قائمشهر، سوادکوه ، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ که اتفاقا بر اساس رصد خبرگزاری خانه ملت از نمایندگان کم کار مجلس یازدهم نیز هست به همراه فرماندار سوادکوه شمالی به یک مجموعه صنعتی در شهرک بشل در فضای مجازی منتشر شده که مجموعه اظهارات و نوع رفتار آقای نماینده، خواسته یا ناخواسته حواشی فراوانی در پی داشته و حتی موجب سوء استفاده رسانه های معاند شده است. در حالی که وی می توانست با کمی سعه صدر، حوصله بیشتر و با تعامل و گفتگو، حواشی پیش آمده را مدیریت کند و به سوی نتایج مطلوب سوق دهد.

این نماینده مجلس، ادعاهایی چون رانت خواری، ویلاسازی، رکود اشتغال، حیف و میل شدن سرمایه ای عظیم و زمین گیر شدن تولید دراین کارخانه را مطرح کرده بود که به اذعان اهالی رسانه مازندران در بازدید صورت گرفته چنین ادعاهایی خلاف واقع و غیر مستند بوده، چنانچه آقای نماینده هم تاکنون مدارکی یا مستنداتی در این باره ارائه ننموده اند. (و در ادامه، بخشی از اظهارات خبرنگاران را خواهیم آورد).

آنچه در ویدئوهای منتشر شده، واکنش و تاسف افکار عمومی را در پی داشته عصبانیت شدید، برخورد بسیار تند و حتی دور از احترام آقای نماینده با یکی از صنعتگران باسابقه و خوشنام استان است که اتفاقا یکی از تولیدکنندگان مطرح در حوزه صنایع شیمیایی بوده و ید طولایی در تولید و اشتغال در این برهه حساس کنونی دارد.

مطرح شدن حواشی بشل انرژی در مجلس

تاسف افکار عمومی زمانی بیشتر می شود که جناب نماینده، به جای پایان دادن به حواشی مربوطه و رفع آن با منطق و عقلانیت، چنین رفتار ناپسند و اظهارات اهانت آمیز خود را در دفاع از حقوق ملت و به نمایندگی از مردم اعلام داشته و ضمن نادیده گرفتن حواشی مربوطه، در جدیدترین اظهارنظر خود، شبکه های اجتماعی و رسانه های معاند را عامل همه شائبه ها برشمرد!

وی در نشست علنی یکشنبه ۱۵فروردین ماه مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی خود با اشاره به حواشی مربوطه گفت: «در روزهای اخیر با پخش کلیپ تقطیع شده از من، اتفاقاتی در فضای مجازی و رسانه‌های معاند رخ داده است که باعث بی‌احترامی و بی‌توجهی به شأن مجلس شده است. می‌دانیم که ما در مناطق و حوزه‌های انتخابیه درگیر موضوع شهرک‌های صنعتی و کسانی که از این اراضی سوء استفاده می‌کنند، هستیم و این افراد به جای ایجاد اشتغال و توسعه تولید زمین‌های شهرک‌ها را به تفرجگاه و محل تفریح اختصاص داده‌اند. در منطقه سوادکوه نیز فردی چندین هکتار زمین را سال‌هاست برای صنعت در اختیار گرفته اما مشغول ویلاسازی و تفریح در آن بوده و ما برخورد قاطع کردیم و فیلم این برخورد قاطع که طی یک فیلم ۷ دقیقه‌ای بود تقطیع شده و در ۳۰ ثانیه در فضای مجازی منتشر شده است. من در اینجا عرض می‌کنم لحن ما با کسانی که منابع کشور را به تاراج می‌برند و از اموال مردم سوء استفاده می‌کنند، حتماً تند و خشن است./ به نقل از خانه ملت»

بازدید جمعی از خبرنگاران جهت صحت و سقم ماجرا

مطمئنا هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در صورت لزوم در جهت تنویر افکار عمومی و با توجه به شعار سال و اهمیت تولید در جهت خودکفایی کشور، در فرصتی مناسب این موضوع را بطور ویژه مورد پیگیری قرار خواهد داد تا از تکرار چنین رفتارهایی جلوگیری شود.

انتشار ماجرای شهرک صنعتی بشل در رسانه های بیگانه و شبکه های جازی معاند به مزاق خبرنگاران و فعالان رسانه ای مازندران خوش نیامد و موجب شد آن ها به صورت خودجوش در بازدیدی رسانه ای صحت و سقم ماجرا را از نزدیک پیگیری کنند که در ادامه اظهارنظر سه تن از اهالی رسانه را می آوریم.

اصحاب رسانه: ادعاهای آقای نماینده خلاف واقع است

شعبان وفایی نژاد سرپرست روزنامه جهان صنعت در مازندران  اظهار کرد: پس از حواشی مربوطه به اتفاق جمعی از همکاران رسانه ای به شهرک صنعتی بشل آمدیم و از این پروژه بزرگ و پویا بازدید کردیم. مشاهدات ما نشان می دهد این پروژه کاملا در چارچوب مقررات و قانون در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد. بر خلاف ادعاهای آقای نماینده ما به عینه دیدیم که هیچ تخلفی در اجرای پروژه دیده نشده و مسئولان این شرکت به تمام پرسش های خبرنگاران و شائبه های مطرح شده به صورت شفاف پاسخگو بودند.

فاطمه سیفی مدیر مسئول نشریه هارش گفت: در فضای مجازی شاهد این بودیم که نماینده قائمشهر وارد فضای شهرک شده و با الفاظی زننده، سرمایه گذار این شرکت را مورد اهانت قرار داد. انتظار می رفت از نماینده ای که در سطح ملی قانون گذاری می کنند قانون گریز نباشد. وی دقیقا عکس شعار سال که پشتیبانی و مانع زدایی از تولید است رفتار کرده، چرا که رسانه های وابسته به نماینده از ویلاسازی و تخلفات دیگر سخن گفتند ولی ما چیزی جز ساختمان اداری و اشتغال پرسنل ندیدیم. ضمن اینکه آقای سرمایه گذار قول دادند طی دوسه ماه آینده فازنخست این مجموعه را راه اندازی کنند.

حسین زحمتکش روزنامه نگار اقتصادی نیز به خبرنگار ما گفت: علت اصلی حضور ما این است که به غیرت رسانه ای خبرنگاران استان برخورد که رسانه های معاند و لندن نشین مشکل تولید کنندگان ما را ان هم در سال تولید با نیت تخریبی منتشر کنند. ما به صورت میدانی دیدیم ادعاهایی که توسط نماینده قائمشهر مطرح شده درست نبوده. این پروژه با پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و مسائل مطرح شده از اساس اشتباه است.

رئیس شرکت بشل انرژی کیست؟

در این بازدید رسانه ای مشخص شد مهندس سهراب پورمداح عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی، مالک برند شیمی لوکس و از تولیدکنندگان موفق رنگ، یکی از سهامداران اصلی واحدی است که نماینده مجلس و همراهان به آن ورود کردند. وی اصالتا اهل سوادکوه بوده اما در بابل سکونت دارد و بر خلاف ادعای آقای نماینده به کاملا بومی محسوب می شوند.

اظهارات این تولیدکننده بومی و مستندات ارائه شده نشان می دهد که وی سهام را بطور کاملا قانونی و ثبت شده از شریک خود خریده و شریکش پیش از این نیز سرمایه گذاری دیگری در همین شهرستان داشته است. البته امروز سیاست های کلان بر جذب سرمایه گذار خارجی قرار گرفته و اگر در پروژه ای که در مازندران عملیاتی می‌شود فردی از تهران، قم یا آذربایجان سرمایه گذاری کند، اشکالی نخواهد داشت و باید از سرمایه گذار و سرمایه و سرمایه گذاریش استقبال کرد.

همچنین گفته شده حدود ده تا پانزده سال است کاری در این زمین انجام نشده که اگر چنین باشد شرکت شهرک‌های صنعتی باید پاسخگو باشد که طی این سالها کجای کار بوده و جناب نماینده نیز ظرف یکسال نمایندگی و در سال ۱۳۹۹ که جهش تولید بود چرا به این موضوع ورود نکردند؟

تشریح ماجرا از زبان رئیس شرکت بشل انرژی

سهراب پورمداح رئیس و هیأت مدیره شرکت بشل انرژی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار کلیپی از عدم اجازه ورود، نماینده مجلس و مدیر شرکت‌های صنعتی مازندران و فرماندار گفت: این ورود بدون هماهنگی قبلی صورت گرفت، اگر هدف بازدید بود چرا با همراهی ۵۰ نفر از نیروهای غیرمرتبط با وانت با تجهیر دستگاه هوابرش و جوش و غیره صورت گرفت که هیاهوکنان آمدند! در ابتدای کار من نزدیک درب نبودم چرا که ۴۰۰ متر طول پروژه است، با این حال نگهبان اجازه وورد نداد و خودم جلوی درب ورودی حاضر شدم. در همین حین در شهرک ۶ تیم اجرایی مشغول انجام پروژه بودند، به فرماندار گفتم بفرمایید داخل! ولی اشخاص دیگر بدون حکم دادگاه اجازه ورود ندارند. اما نماینده محترم به‌دنبال جلب رسانه‌ای بود می‌خواستم توضیح بدهم من چه کسی هستم که وی عباراتی بکار برد که جهت خاتمه دادن به ماجرا تمایلی به بیان آن و تکرار آنچه گذشت ندارم.

وی با بیان اینکه در کنار نماینده شخصی حضور داشت که بیش از ۱۰ سال زمینی را در اختیار دارد که در طرح آمایش گرفته است ولی گویا نماینده اطرافیان خودش را نمی‌بیند، درباره فرماندار حس کردم اطلاع چندانی از ماجرا ندارد، افزود: ما از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی تملیک قانونی زمین را در اختیار داریم کار اخذ پروانه ساختمان تا تیر ماه ۱۴۰۰ انجام شد و به این شرط که تا مهر ماه سال جاری باید پروانه بهره‌برداری بدهیم که با قول شفاهی مسؤولان اگر این طرح با تزریق نیرو و مدیر جدید که سابقه صنعتی دارد و تولیدکننده است از حالت رکود خارج شود حمایت دریافت خواهیم کرد ولی با ورود شخص دیگری که چشم طمع به این زمین داشته و هر روز با اقدامات مختلف سعی بر سرمایه‌گذاری داشت مواجه شدیم. بر این اساس ۲۵ اسفند ماه ۹۹ نامه‌ای مبنی بر فسخ زمین ثبت و در  ۲۸ اسفند ماه به دست‌مان رسید ولی همان روز این فرد موفق به اخذ قرارداد برای پنج هکتار از این زمین شد در حالی که به لحاظ حقوقی ما فرصت کار اجرایی داشتیم! جالب است بدانید که شخصی که زمین را دریافت کرده مورد حمایت نماینده مردم در مجلس است.

توقف کار با ایجاد شبهه توسط نماینده مجلس

پورمداح با بیان اینکه ورود ما به سیستم سهامداری شرکت با قراردادی از اواسط آذر ماه سال ۹۹ صورت گرفت، گفت: طی سال‌های گذشته شرکت به دلایل مختلفی به تولید نرسیده بود چرا که یکی از نمایندگان اسبق قائم‌شهر شبهه‌ای با این عنوان که واگذاری اشتباه بوده مطرح و کار را متوقف کرد تا جایی که در هشت سال اخیر اتفاق خاصی صورت نگرفت در نهایت با ورود ما شالوده طرح تغییر کرد و سرمایه‌گذاری جدید با سرعت انجام شده است.

وی با بیان اینکه زمین مذکور با حدود ۱۱ هکتار ۱۰ سال پیش تحویل داده شد، افزود: ما سه ماه است که به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید این زمین را تحویل گرفتیم و به شدت کار کردیم، حدود ۲۰ روز قبل توانستیم کار تسطیح زمین را انجام دهیم و در فوندانسیون اولیه یک سوله جدید احداث شد و فوندانسیون سه سوله دیگر در حال انجام است. ما در قرارداد ذکر کردیم که هفت کارخانه احداث می‌کنیم چرا که یک مجتمع در نظر گرفتیم که هفت صنعت در آن موجود بوده و به تولید رنگ‌های مخصوص می‌پردازد. اغلب صنایعی که ما اینجا در نظر گرفتیم چند رویکرد داشته که قسمت اعظم مواد اولیه را می‌توانیم در ایران پیدا کنیم و نکته دوم اینکه صادرات محور باشد و جلوی واردات را نیز بگیرد، بسیاری از طرح‌های ما تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع هفت کارخانه در استان افتتاح خواهد شد.

ریالی تسهیلات دریافت نکردیم

رئیس و هیأت مدیره شرکت بشل انرژی ادامه داد: میزان اشتغال‌زایی که در جواز تاسیس ما وجود دارد حدود ۳۵۰ نفر است البته با احتساب برون‌سپاری حدود ۵۰۰ نیروی مستقیم خواهیم داشت، تا امروز ریالی تسهیلات دریافت نکردیم، پیش‌بینی ما این است که به شرط نبود تغییر قیمت ارز این پروژه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد تاکنون ۱۰۰ میلیارد آن تامین شده بقیه بخشی با تسهیلات و بخشی از سرمایه شخصی محقق خواهد شد.

پورمداح اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار متر مربع از سوله آماده است، در کل پروژه ۴۰ درصد عملیات ساختمانی انجام شده ماشین‌آلات و تجهیزات برخی داخلی و برخی وارداتی است که هنوز کامل نشده، اولین سازه با وزنی حدود ۱۰۰ تن را در اسفند ماه تحویل گرفتیم و در حال نصب است و منتظر تحویل سازه بعدی هستیم.

پورمداح با اشاره به مطرح شدن مباحثی چون رانت خواری توسط نماینده مردم قائمشهر بیان کرد: اگر کار اشتباهی صورت گرفته یا کار ما رانت‌خواری است ثابت کنند سوالم این است، آیا مفهوم حقوقی رانت را نمی‌دانند؟ می‌خواهیم که این رانت را برملا کنند شاید ما مدهوش باشیم از این نماینده می‌خواهیم ما را هوشیار کند‌! از مدیران عاقلی که در این کشور فعال هستند می‌خواهم درک درستی از مسئله داشته باشند این یک طرح کم‌نظیر در کشور است خواهشم این است که در این سال حمایت کنند لطف کنند مانع ایجاد نکنند. (به نقل از فارس)

تعیین ضرب العجل برای سرمایه گذار

طبق بررسی انجام شده میدانی که بعد از این جریان توسط برخی از فعالان رسانه ای انقلابی انجام شده مشخص است وزیر صمت، استاندار مازندران، معاون اقتصادی استاندار، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران بطور مکتوب تاریخ معینی را در سال ۱۴۰۰ به سرمایه گذار فرصت داده اند تا پروژه را اجرا و در تاریخ معینی نیز پروانه بهره برداری بگیرند و امروز اجرای پروژه در محل طرح کاملا مشخص است و اینکه آیا نماینده مجلس از وجود این مکاتبات و مصوبات مطلع بوده یا خیر بحث دیگری ست که اگر مطلع بوده، آن برخورد قابل توجیه نیست و اگر بی اطلاع بوده سوال مهم اینست چرا یک نماینده بدون اطلاع باید اظهاراتی داشته باشد؟

اگر هم در صدورنامه ها و مجوزات و مصوبات دستگاه اجرایی، وزیر، معاون وزیر یا استانداری تخلفی کرده پاسخ این تخلف، اقدام اینچنینی نماینده مجلس نیست و سرمایه گذار هم نباید تاوان تخلف احتمالی فلان دستگاه را بدهد و راه آن است در مسیر قانون که نهایتا گزارش دستگاه امنیتی و نظارتی و حکم مقام قضایی است برخورد با تخلف صورت گیرد.

آیا خطاب قرار دادن یک تولید کننده با کلمه موهن پادو، قرین با اخلاق اسلامی و ایرانی است؟ صنعتگری که ماه هاست رییس جمهور، معاون رییس جمهور یکی از کشورهای همسایه و سفیرشان در ایران بشدت خواهان سرمایه گذاری او در کشور خودشان هستند بجای آنکه برایش فرش قرمز پهن شود لقب پادو از نماینده مجلس می گیرد و نماینده هم با صدای بلند می گوید این لقب را از طرف مردم می دهم!

جذب یا فراری دادن سرمایه گذار؟

کجای دنیا یک تولیدکننده ای که تولید دارد، صادرات دارد، حقوق معوقه پرسنل ندارد، جذب نیرو دارد، توسعه سرمایه گذاری دارد، حقوق دولتی اعم از مالیات، تامین اجتماعی و … را می پردازد، در امور خیر و درخواست های کمک به مناسبت های نظیر یادواره شهدا، اربعین حسینی و … مشارکت دارد و کاملا فنی صنعتش را اداره می کند را چنین خطاب می کنند؟

کجای دنیا نماینده پارلمان به چنین تولیدکننده ای می گوید تو رقمی نیستی که عددی بحساب آیی؟ کجای دنیا برادر نماینده به پشتوانه همراهی برادرش بر سینه چنین صنعتگری می کوبد؟ کجای دنیا همراه نماینده مجلس به پشتوانه نماینده خطاب به تولیدکننده میگوید تو دیگر حرف نزن و ساکت شو؟

و اصلا بر فرضی که باید بخشی از زمین از سرمایه گذار گرفته شود در کدام شهر و کشور اتفاق افتاده که نماینده پارلمان برای واگذاری زمین به یک نفر دیگر ورود کند؟ و آیا امضای صورتجلسه واگذاری زمین صنعتی به یک متقاضی در زمره وظایف نماینده است؟!

شاید فرصت مطالعه برای نمایندگان فراهم نباشد اما حتما بسیاری از فیلمها و سریالها را مشاهده می کنند و اگر اندک تاملی در برخی از محصولات سینما و تلویزیون نظیر خانه امن و گاندو بشود به این مهم خواهند رسید که دشمنان قسم خورده ما بجز رژیم اشغالگر صهیونیستی که راغب به نمایش دشمنی خود با ماست، علاقمند نیستند شفاف واضح با ما دربیفتند و هزینه های سنگینی می کنند که با نفوذ بتوانند فرهنگ اسلامی و ایرانی را از مردم ما گرفته و با نفوذ دادن مشاوران بی سواد، نا آگاه و جاهل به عرصه های مختلف چرخه اقتصادی ما را از کار بیندازند که بدون شک آنچه که در بشل سوادکوه و برخورد ناصواب با یک تولید کننده اتفاق افتاد مورد رضایت کامل دشمنان ماست.

حرف آخر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی که به واقع فصل جدیدی در مسیر حرکت رو به پیشرفت جمهوری اسلامی آغاز شده باید توجه داشت که تقویت تولید ملی ضرورتی انکار ناپذیر است و این مهم با رفتارهای زننده و خطاب کردن صنعتگر به عنوان پادو یا تو عددی نیستی که رقم حساب بشی ، محقق نخواهد شد.

 

منبع: تیرنگ نیوز


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=8782
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار