تاریخ انتشار : ۰۸-۰۱-۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

افت ۲۷۰۶ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات دومین روز معاملاتی بازار سرمایه در سال جدید، ۲۷۰۶ واحد افت کرد.

به گزارش دنیای خبر، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴میلیارد و ۷۶۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۹۰۹میلیارد تومان در بیش از ۵۴۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲ هزار و ۷۰۶واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۶هزار و ۸۵۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، گروه مپنا و فولاد آلیاژی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۴۰۲میلیون ورقه به‌ارزش ۴۳ هزار و ۱۴میلیارد تومان در ۲۵۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۴۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: تسنیم

برچسب ها:,

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=8541
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار