تاریخ انتشار : ۲۹-۱۲-۱۳۹۹ - ۹:۵۷

آقای روحانی؛ شما هم توبه کنید بد نیست!

حسن روحانی رییس جمهور در آخرین نشست هیئت دولت دوازدهم در سال۹۹ از موضعی اخلاقی ـ سیاسی جریانی سیاسی را به توبه توصیه کردند. توصیه‌ای که گویا به‌خاطر اقدامات شریرانه! آنان در مسیر رفع تحریم‌ها بود.

به گزارش دنیای خبر،حتماً نابخردانه خواهد بود که گمان کنیم رییس جمهور ایران اسلامی، رجما بالغیب سخنی را گفته و مخاطبانی را متهم به سنگ‌اندازی در رفع مشکلات زندگی مردم شریف ایران نموده‌اند.
جناب ایشان حتماً می‌دانند و خوب هم می‌دانند چه کسانی از بدبختی‌های مردم بهره برده‌اند تا پرده بر ضعف مدیریت خویش بکشند. لابد این جناح خطرناک ضد مردم همان کسانی هستند که ترامپ و بعد از آن بایدن را سرکار آوردند! تا تحریم‌ها را بر مردم تحمیل کنند. شاید این جناح فریبکار همان‌ها هستند که در سازمان ملل از زبان جناب روحانی مدعی شدند «اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۷، بالاترین نرخ رشد اقتصادی در جهان را همراه با کاهش مستمر نرخ تورم، تجربه کرد و امروز هم، علی‌رغم التهابات ناشی از عوامل خارجی در یک سال و نیم گذشته، بار دیگر به مسیر رشد و ثبات بازگشته است». همان ادعایی که بعدها تکذیب شد و اعلام شد «بر اساس برآوردهای صندوق بین‌المللی پول نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷، ۳/۷ درصد بود و در میان ۱۹۳ کشور در جایگاه ۸۷ قرار داشت». همان ادعایی که بعداً گفته شد «ادعای روحانی در سازمان‌ملل درباره بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان برای ایران در سال۲۰۱۷ عجیب و غریب و شبیه شوخی بود. نرخ رشد اقتصادی ایران در آن سال ۳.۷% بود که در همین منطقه خودمان هم پایین‌تر از کشورهایی مثل ترکیه (۷.۴) تاجیکستان (۷.۶) قزاقستان (۴.۱) و حتی جیبوتی (۴) بود».
شاید این جناح بود که از زبان حسن روحانی گفت اقدامات ایران در مقابله با بحران کرونا، می‌تواند به عنوان «یک الگو، وارد منابع دانشگاهی جهان» شود! این ادعا در حالی مطرح شد که سخنگوی ستاد ملی کرونا، با تایید گردش ویروس جهش‌یافته در ۲۸ استان ایران، نسبت به وضعیت شکننده بیش‌تر مناطق کشور هشدار داده بود.
شاید همین جناح بود که در هنگام رقابت‌های انتخاباتی بر زبان ایشان نهاد که بگوید: اگر رئیس‌جمهور شوم محیط امن و آزادی را فراهم می‌کنم؛ همچنین به بداخلاقی‌های سیاسی پایان می‌دهم. حالا اگر بدون هرگونه سند و مدرکی ایشان رقبایش را متهم می‌کند و آن‌ها را به خیانت تاریخی متهم می‌کند، خلاف اخلاق نیست(!!) متهم آن هم رقبای او هستند.
حالا اگر ایشان قبل از انتخابات فرمودند که «ما در خرد جمعی باید به مشورت اهمیت دهیم و آن زمانی رخ خواهد داد که خودشیفته نباشیم». بعد هم خرد جمعی که هیچ، نخبگان هم هیچ، اعضای دولت هم نتوانند به‌راحتی ایشان را زیارت کنند، آن‌هم تقصیر رقبای ایشان است.
اگر ایشان می‌فرمود که «در دولت تدبیر و امید فاصله‌ها و شکاف‌ها در بین جناح‌ها کم خواهد شد و به سمت انسجام ملی حرکت خواهیم کرد». و مردم نه این که کاهش شکاف طبقاتی را نمی‌بینند بلکه شکاف طبقاتی غیرقابل تصور شده است؛ مشکل را در ایشان نبینند. مشکل در همان جناح خطرناک موهوم است! اگر بر اساس گزارش مرکز آمار نشان از رسیدن شاخص ضریب جینی به ۴۱ درصد در سال ۹۷ دارد؛ شاخصی از سال ۹۲ هنگام روند افزایشی داشته است. شاخص ضریب جینی در سال ۹۲ هنگام شروع دولت تدبیر و امید ۳۶/۵ درصد بود. این آمار نشان می‌دهد نابرابری در توزیع درآمد و ثروت در سال‌های اخیر به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است؛ اینهم تقصیر مخالفان دولت است.
اگر هم جهانگیری معاون اوّل ایشان (اردیبهشت ۹۶) برخلاف آنچه که مردم احساس می‌کنند؛ می‌گوید: امروز دیگر کسی از گرانی و تورم حرفی نمی‌زند؛ کاری کردیم کارستان! و در تیر ۹۹ هم باز جهانگیری تاکید می‌کند: ما مدیران توانایی هستیم! باز هم مقصر مخالفان دولت هستند.
واقعاً نمی خواهیم رییس جمهور محترم را شرمنده کنیم و سخنان فاقد صحت یا بدون مبنا را لیست کنیم؛ زیرا ایشان رییس جمهور همه ما هست اما حتی اگر ایشان اعلام کند: «وعده‌هایی که در سال ۹۵ دادم برای شرایط آن زمان بودند» باز معتقدیم باید خیرخواه ایشان باشیم لذا می‌گوییم شما به رقبای خود که خیرخواه شما هستند گفته‌اید در ماه شعبان توبه کنند؛ توصیه شما بر روی چشم اما شما هم به‌دلیل این همه وعده‌های محقق نشده؛ فقر مردم و صف‌های طولانی مرغ؛ شکاف طبقاتی روزافزون و شرمندگی پدران فقیر در برابر زن و فرزندانشان توبه کنید.

 

حسن حاجی


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=8382
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار