تاریخ انتشار : ۲۳-۱۲-۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

سیف خودرو گنجشک را جای قناری می فروشد!

مدتی است که در سطح شهر به بیلبوردهای معرفی یک خودرو با عنوان تبلیغاتی “سواره نظام لوکس” بر می خوریم».

به گزارش دنیای خبر، این وارد کننده خودرو ادعا می کند که SWM G01 محصول ایتالیا است و می خواهد این خودرو را به عنوان جایگزینی برای بیسو T5 که به دلیل تحریم‌ها تولیدش با مشکل مواجه شده، به بازار عرضه کند.

با این حال به رغم ادعای سیف خودرو در خصوص ایتالیایی بودن خودروی مزبور، به توجه به آنالیز این خودرو به نظر می آید SWM G01 محصول برلیانس چین باشد. نسخه های مختلف این خودرو در بازار چین معادل ۱۱,۴۰۰ تا ۱۸ هزار دلار قیمت دارد.

تولیدات شرکت SWM بیشتر در زمینه موتورسیکلت‌های ویژه کوه و بیابان بود. از سال ۲۰۱۴ و دهه‌ها پس از توقف فعالیت ‌شرکت SWM، با سرمایه‌گذاری گروهshineray که زیرمجموعه برلیانس اتو چین به حساب می‌آید، فعالیت خود را با معرفی ۶ مدل موتورسیکلت خیابانی و آفرود در حجم‌های ۳۰۰ تا ۶۵۰ سی سی در نمایشگاه موتورسیکلت از سر گرفت.

این مدل از محصولات شرکت SWM کراس اووری نسبتا درشت جثه با ظرفیت ۵ یا ۷ هفت سرنشین است که از سال ۲۰۱۹ وارد سبد محصولات SWM شده است. این کراس اوور خوش‌هیبت از یک پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۱۴۳ اسب بخار به همراه جعبه‌دنده‌های ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک نیرو می‌گیرد.

گشتاور پیشرانه‌های این خودرو نیز معادل ۱۹۰ نیوتون متر برای مدل تنفس طبیعی و ۲۳۰ نیوتن متر در مدل توربوشارژ است که در واقع با پیشرانه مدلG01 موجود در بازار ایران تفاوتی ندارد.

با توجه به آنالیز گفته شده باید پرسید چرا «سیف خودرو» در بیلبوردهای تبلیغاتی معرفیِ این محصول در ایران، خودروی چینی را به نام ایتالیایی معرفی می کند!؟

 

منبع:دنیای اقتصاد 


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=8172
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار