تاریخ انتشار : ۲۳-۱۲-۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

 پیش‌بینی کاهش قیمت خودرو در سال آینده

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: حدود یک ماه بود که سه شیفت بودجه را بررسی می‌کردیم اما در اولین جلسه کمیسیون صنایع که بعد از عید برگزار می‌شود بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور جلسه خواهد بود.

به گزارش دنیای خبر،علی جدی در مورد آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: به این علت که حدود یک ماه است در مجلس بودجه بررسی می‌شود، هیچ کمیسیونی جلسه برگزار نکرد تا به طرح‌ها رسیدگی شود. حدود یک ماه بود که سه شیفت بودجه را بررسی می‌کردیم اما در اولین جلسه کمیسیون صنایع که بعد از عید برگزار می‌شود بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور جلسه خواهد بود.

وی در مورد تاخیر به وجود آمده تصریح کرد: پیشبینی‌ها این بود که شاید بودجه تصویب نشود و به سه دوازدهم برسد و جلسات کمیسیون‌ها نیز برگزار شود اما از آنجا که بودجه تصویب شد، عملا بررسی بودجه در پی آن شروع شد، از همین روی کمیسیون صنایع اسفندماه تقریبا هیچ جلسه‌ای برگزار نکرد. فردا و سه‌شنبه هم احتمالا باز هم به بررسی بودجه می‌پردازیم.

جدی همچنین افزود: دو طرح باید بررسی شود یکی طرح خود کمیسیون است که رو به اتمام بود و یکی هم طرح برگشتی شورای نگهبان که مربوط به مجلس دهم است، احتمالا این طرح سریعا بررسی شود اما طرح ساماندهی بازار خودرو دست کم ۳ جلسه طول می‌کشد.

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: کلیات عرضه خودرو در بورس در کمیسیون تصویب شده اما به خاطر جزییات باید بازهم بررسی شود ولی من فکر می‌کنم با وجود مخالفان، عرضه در بورس تصویب شود. بنابراین احتمال اینکه طرح در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود وجود دارد، وزارتخانه‌ هم به این طرح بسته به شرایطی بی‌میل نیست.

جدی افزود: از آنجا که حساسیت موضوع خودرو زیاد است صحن هم منتظر است یک موضوعی در این مورد برای تصویب بیاید، بنابراین صحن آمادگی ورود به این مساله را دارد و فکر می‌کنم این طرح در صحن هم رای بیاورد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد چراغ سبز تعدادی از نمایندگان مجلس به حذف ثبت محضری برخی خودروها گفت: من اطلاع چندانی از جزییات این موضوع ندارم اما از من سوال کردند و گفتم موافق هستیم که بوروکراسی خرید و فروش خودرو کمتر شود و هزینه‌های زیادی نیز به مردم تحمیل نشود. خودرو مانند ملک نیست و چون خرید و فروش زیادی دارد نباید مردم را خیلی در مسیر بوروکراسی قرار داد؛ در عین حال باید اطمینان لازم هم حاصل شود تا مساله‌ای ایجاد نشود.

نماینده مردم شیروان در مجلس اضافه کرد: قبلا در ردیف بودجه درآمدی برای این موضوع پیش‌بینی می‌شد، بیشتر مباحث از این محل مطرح شده است و معمولا کمیسیون اقتصادی در این مورد تصمیم می‌گیرد. تصویب آن هم مربوط به کمیسیون اقتصادی و کمیسیون قضایی است.

وی در مورد آینده بازار خودرو در سال آینده پیش‌بینی کرد: قیمت‌ خودروها رو به نزول بود، در حاشیه بازار هم قیمت‌ها در حال کاهش و عرضه خودرو کمی بهتر شده است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو بازهم کاهش بیشتری داشته باشد.

 

منبع: ایلنا


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=8165
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار