تاریخ انتشار : ۲۰-۱۲-۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

شاخص بورس ۳هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳هزار واحد افت کرد.

به گزارش دنیای خبر،در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۴میلیارد و ۳۹۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۵هزار و ۲۴۱میلیارد تومان در ۵۲۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳هزار و ۳۶۵واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۶هزار و ۷۸۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پارس و معدنی و صنعتی گل گهر با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۷۷واحد، کل (هم‌وزن) ۵۳۹واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۵۲واحد، آزاد شناور ۵۴۶۹واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۳۷۷۸ و ۲۲۶۴واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۵۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۹هزار و ۳۸۸میلیارد تومان در ۱۷۶هزار نوبت، آیفکس ۳۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و زغال سنگ پرورده طبس بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=8124
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار