تاریخ انتشار : ۱۹-۱۲-۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

آقای وزیر! اگر از تنظیم بازارِ روغن هم عاجزید، استعفا دهید

این وزارتخانه “صمتِ” مردم نیست

در روزهای نزدیک به نوروز مردم همچنان با کمبود روغن و گرانی قیمت مرغ مواجه هستند؛ با این حال مسئولانِ وزارتِ “صمت” گویی مردم را به تمسخر گرفته اند که به جای تمرکز بر حل این مشکلات، مشغولِ پخش تیزرهای تبلیغاتی با عنوانِ “اینجا صمتِ مردم است”! بوده و از دستاوردهایشان می گویند.

  به گزارش دنیای خبر،در پاسخ به این تبلیغات به آنها می گوییم اگر آن وزارتخانه واقعا (صمتِ) مردم بود، تهیهِ روغن خوراکی به مشکلِ همین مردم تبدیل نمی شد.

  تنظیم بازار، جزو وظایف اولیه، ذاتی و اصلیِ وزارت صنعت، معدن و تجارت است و کمبود کالاهایی همچون روغن خوراکی بیانگر کم‌کاری این وزارتخانه در حوزه ساماندهی بازار و تامین نیاز مردم است.

لطف الله سیاکلی _ نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس _ در همین رابطه ضمن انتقاد از عملکرد وزارت صمت در سال جاری گفته است:” در هفته‌های گذشته کمبود و گرانی روغن به یکی از دغدغه‌های مهم در بازار خوراکی‌ها تبدیل شده است. ایجاد این وضعیت به این دلیل است که دولت از انجام وظیفه خود در حوزه تنظیم بازار شانه خالی می کند.”

این وضعیت در حالی ست که سال گذشته در روزهای نزدیک به عید و همچنین سال قبل از آن به رغم آنکه کشور با بحران هایی همچون گرانی بنزین و کرونا مواجهه بود، به دلیل آنکه در وزارت صمت فردی آشنا به وظایفِ حوزه تنظیم بازار همچون “حسین مدرس خیابانی” در جایگاهِ قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و بعد سرپرست این وزارتخانه وجود داشت، از بروز مشکلاتی مشابهه آنچه این روزها گریبانگیر مردم است، جلوگیری شد و مایحتاج اساسی مردم همچون روغن و مرغ با قیمت مناسب در دسترس بود.

حسین مدرس خیابانی/ قائم مقام و سرپرست سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت

حسین مدرس خیابانی سال گذشته پس از برکناری «رضارحمانی» وزیر وقت صمت، طی حکمی از طرف رییس جمهوری برای حدود ۳ ماه به عنوان سرپرست وزارت صمت نیز انتخاب شد و با وجود عملکرد مثبتش در این جایگاه، قربانیِ سیاست بازی های رایج شده و با ۱۴۰ رای مخالف نمایندگان برای تصدی سمتِ وزارت روبرو شد. بعد از او بود که “علیرضا رزم حسینی” به عنوان وزیر صمت انتخاب شد و وضعیت فعلی بازار کالاهای اساسی همچون روغن و همچنین بخشی از گرانی ها، محصول عملکرد اوست که اخیرا انتقاد شدید مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت.

علیرضا رزم حسینی/ وزیر صنعت، معدن و تجارت

در این شرایط با توجه به ناتوانی وزیر در مدیریت این وزارتخانه و تنظیم بازار و حل مشکل اقلام خوراکی همچون روغن، باید خطاب به وی گفت: آقای وزیر! اگر از انجام بدیهی ترین وظیفه خود یعنی تنظیم بازار اقلام خوراکی مردم عاجزید، استعفا دهید تا فردی دیگری که بلدِ کار است تصدی این وزارتخانه مهم را بر عهده بگیرد.

تاکید می کنیم این مشکلات را به گردن تحریم و غیره نیندازید زیرا تجربه یک سال قبل و مدیریت “حسین مدرس خیابانی” نشان می دهد که اگر فردی کاربلد در راس وزارت صمت باشد، در همین تحریم و حتی مشکلات مضاعفی همچون گرانی بنزین نیز می توان بازار را تنظیم و کالاهای اساسی را به قیمت مناسب به دست مردم رساند.

منبع: اقتصاد سالم


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=8091
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار