تاریخ انتشار : ۱۳-۱۲-۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

درگاهِ مالی صرافی های آنلاین مسدود شد

از امروز صبح درگاه مالی صرافی های آنلاین خرید و فروش رمزارز در ایران مسدود شده است و آنها دیگر امکان استفاده از خدمات شاپرک و نقل و انتقال مالی در سیستم بانکی ایران را ندارند.

به گزارش دنیای خبر،همان طور که ساعتی پیش گزارش کردیم، روز گذشته (سه شنبه ۱۲ اسفندماه) ابلاغیه مسدود کردن درگاه مالی سایتهای فروش رمزارز ابلاغ شد.

حال براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، از امروز صبح (چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه) درگاهِ مالی صرافی های آنلاین خرید و فروش رمزارز در ایران مسدود شده و این صرافی ها دیگر امکان استفاده از سیستم مالی ایران و خدمات شاپرک و نقل و انتقال مالی به صورت ریالی در این سیستم را ندارند.

البته صرافی های آنلاینِ خرید و فروش رمزارزها همچون بیت کوین همچنان می توانند به کار خود در خرید و فروش رمزارز ادامه دهند اما مشکل اینجاست که از امروز صبح دیگر نمی توانند از طریق درگاه های بانکی ایران در شاپرک، پولِ مشتریان را به صورت ریال دریافت کرده و یا پول به صورت ریال به حساب مشتریان خود واریز کنند.

اقدام بانک مرکزی در قطع ارائه خدمات بانکی به صرافی های آنلاین در حالی ست که کارشناسان معتقدند خرید و فروش رمزارز راهی برای خروج ارز و سرمایه از کشور است.

بنابراین قطع دسترسی صرافی های آنلاین به سیستم بانکی ایران می تواند گامی در راستای جلوگیری از خروج ارز و سرمایه از کشور باشد البته اگر صرافی های آنلاین راهی برای دور زدن قانون در این زمینه پیدا نکنند.

 

منبع: اقتصاد سالم


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7881
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار