تاریخ انتشار : ۱۲-۱۲-۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

شاخص بورس بالاخره مثبت شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش دنیای خبر،در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۹۳۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۶۲۱میلیارد تومان در بیش از ۷۱۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴هزار و ۶۴۵واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۶هزار و ۲۸۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۱۱واحد، کل (هم‌وزن) ۱۸۸واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۲۲واحد، آزاد شناور ۳۳۶۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۵۵۰۸ و ۲۱۱۶ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۱۶۲میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۹۸۳میلیارد تومان در ۵۵۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۴واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۹۷۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، ذوب آهن اصفهان و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7838
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار