تاریخ انتشار : ۰۹-۱۲-۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

روحانی:

واکسیناسیون به معنی مصونیت نیست

رئیس جمهور، گفت: امروز همه توان دولت متمرکز بر خرید واکسن است، شرایط ما به گونه‌ای است که هر مقدار که بتوانیم واکسن را تهیه می‌کنیم. البته همه مردم ما می‌دانند واکسن امروز مشابه ماسک در روزهای اولیه بیماری است. همانطور که در روزهای ابتدایی بر سر ماسک دعوا و درگیری بود، محموله‌ها را در فرودگاه توقیف می‌کردند. اکنون همان شرایط برای واکسن ایجاد شده است.

به گزارش دنیای خبر،حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سخنانی با اشاره به شیوع نوع انگلیسی و جهش یافته ویروس کرونا و چندین برابر بودن مرگباری آن، گفت: تا چند ماه قبل از ویروس کرونای ووهان در امان نبودیم و اکنون به این وضعیت رسیدیم که ویروس ووهان پناه ببریم از ویروس انگلیسی؛ شرایط ما امسال سخت‌تر شده و از مردم عزیز و بزرگوار می‌خواهیم که با توجه به همکاری که طی ۱۲-۱۳ ماه گذشته داشتند، همین همکاری را را ادامه دهند و مراودات کمتر شود با رعایت بیشتر تا ان‌شاءالله بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: الحمدلله واکسیناسیون در کشور ما آغاز شده و شرایط ما در هفته‌های پیش‌رو بهتر می‌شود و برای واکسیناسیون کادر درمان و افرادی که مسن هستند شرایط مهیا می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز همه توان دولت متمرکز بر خرید واکسن است، شرایط ما به گونه‌ای است که هر مقدار که بتوانیم واکسن را تهیه می‌کنیم. البته همه مردم ما می‌دانند واکسن امروز مشابه ماسک در روزهای اولیه بیماری است. همانطور که در روزهای ابتدایی بر سر ماسک دعوا و درگیری بود، محموله‌ها را در فرودگاه توقیف می‌کردند. اکنون همان شرایط برای واکسن ایجاد شده است.

وی افزود: این یک امتحان بزرگ برای دنیا است، کشورهای ثروتمند می‌خواهند همه واکسن‌ها را به کشور خود ببرند و به مردم خود برسانند که از یکسو درست است که دولت‌ها می‌خواهند به فکر مردم خودشان باشند اما اما یک مساله اخلاقی هم وجود دارد و آن مسئولیت نسبت به همه کشورهای و مردم جهان است. چرا که کرونا یک پاندمی جهانی است و این گرفتاری برای همه مردم دنیا است. اینکه یک کشور مردم خود را واکسینه کند باز هم به معنی مصونیت نیست، مصونیت زمانی است که واکسیناسیون جهانی انجام شود وگرنه مردم واکسینه یک کشور با کشورهای دیگر ارتباط و مراوده دارند و بازهم در خطر هستند.

روحانی در ادامه اظهار داشت: امروز واکسن یک شرایط خاص دارد و هنوز آثار آن‌ها مشخص نیست که عوارض این واکسن‌ها چیست. مشخص نشده است که این واکسن ها چه عوارضی دارند و یا چه مدت اثر گذاری دارند و به دلیل همین ابهامات ما راهی جز پروتکل‌های بهداشتی نداریم.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7749
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار