تاریخ انتشار : ۰۳-۱۲-۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰ هزار واحد افت کرد.

به گزارش دنیای خبر،در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۲میلیارد و ۳۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۲هزار و ۵۱۸میلیارد تومان در ۲۶۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۰هزار و ۵۱واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۲هزار و ۶۶۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ارتباطات سیار ایران، تامین سرمایه امید و همکاران سیستم با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۶۲۲واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۴۷واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۴۹واحد، آزاد شناور ۱۱۱۱۶واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۸۸۲۱ و ۱۵۲۱۳ واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۱۲میلیون و ۱۵۳ هزار ورقه به‌ارزش ۶هزار و ۶۹۴میلیارد تومان در ۴۵۲هزار نوبت، آیفکس ۹۸واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۴۰۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون جنوب شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، نیروگاه زاگرس کوثر و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

برچسب ها:,

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7604
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار