تاریخ انتشار : ۲۸-۱۱-۱۳۹۹ - ۹:۴۳

اخلالِ مدیرِ دون پایه در مسیر جریان آزاد اطلاعات!

از شرکت کشتیرانی انتقاد شد، سازمان توسعه تجارت حمله کرد!

سازمان توسعه تجارت به جای شفاف‌سازی و توضیح درباره عملکرد خود در تجارت خارجی کشور و مشکلاتِ متعدد موجود در این بخش؛ به حذف رسانه‌ها و بستنِ دهانِ خبرنگاران منتقد از دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها؛ روی آورده است!

به گزارش دنیای خبر،روز گذشته در گزارشی از اعزام “مدیر رفاه” شرکت کشتیرانی در تعطیلات سال نو میلادی در ژانویه به ترکیه تحتِ عنوانِ “ماموریت” خبر داده و از هزینه‌کردِ اینگونهِ بیت‌المال، انتقاد کرد.

این خبر علاوه بر انتشار در این پایگاه خبری در تعدادی از گروه‌های تخصصی خبرنگاران در پیام‌رسان واتساپ از جمله گروه تخصصی خبرنگارانِ حوزه “تجارت خارجی” بازنشر شد؛ اما بلافاصله ادمین این گروه که فردی به نام “سپهر دادجوی توکلی” – مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت – از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ برای مقابله با جریانِ گردش آزاد اطلاعات و همچنین جلوگیری از آگاهی سایر خبرنگارانِ این حوزه از این اتفاق و واکنش به آن، این خبر را حذف و خبرنگار پایگاه خبری “اقتصاد سالم” را نیز از این گروه خبری ریمو (حذف) کرد!

وظیفه سازمان توسعه تجارت تسهیل صادرات و کمک به ارزآوری به کشور در شرایط سخت فعلی ست یا حذف اخبار انتقادی از دیگر سازمانها و وزارتخانه های دولتی و اخراج خبرنگاران منتقد و حامیِِ حقوق مردم و بیت المال؟

درباره این اقدام این پرسش مطرح است که چه ارتباطی بین سازمان توسعه تجارت که زیرمجموعه وزارت صمت است با شرکت کشتیرانی به عنوان زیرمجموعه وزارت رفاه وجود دارد که خبر انتقادی از شرکت کشتیرانی به شرکت توسعه تجارت بَر خورده! و باعث برخورد حذفیِ این سازمان با خبرنگارِ انتقادکننده، حذف و از بین بردنِ خبر و اخراج این خبرنگار از گروه می‌شود!؟

مگر قانون تضمینِ جریانِ گردش آزاد اطلاعات در کشور تصویب و اجرا نشده و مورد تایید ریاست محترم جمهوری نیست، پس مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت به عنوان یک کارمندِ دون پایهِ دولت؛ بر اساس کدام اجازه و اختیارِ قانونی به دنبال بستن دهانِ خبرنگارانِ منتقد، آن هم خبرنگاران منتقد از دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی است!؟

اصولا توکلی نامی که مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت و یک مدیرِ دون پایه دولتی‌ست درباره خود، جایگاهش و اختیاراتش چه فکر کرده که اقدام به اخراج خبرنگاران منتقد، آن هم خبرنگاران منتقد از دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی که ارتباطی به وی و سازمانش ندارند، از گروه‌های خبری می‌کند و خبرهای انتقادی را نیز حذف و از بین می‌برد!؟

امثالِ توکلی کاش چنین تعصبی به دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی را، در خدمت به این مردمِ شریف و عزیز داشتند؛ در آن صورت وضعِ تجارت خارجیِ ما، صادرات و اقتصاد این نبود که هم اکنون هست.

این موضوع و همچنین عملکرد سازمان توسعه تجارت در این حوزه و دیگر حوزه‌های مرتبط در دست بررسی و شفاف‌سازی بوده و نتیجه طی سلسله گزارش‌هایی به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.

 

منبع: اقتصاد سالم


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7460
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار