تاریخ انتشار : ۲۷-۱۱-۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

سفر ۵ روزهِ برادر زنِ وزیر رفاه به ترکیه با هزینهِ بیت‌المال!

برادر همسرِ وزیر رفاه با هزینه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در تعطیلاتِ سال نو میلادی در ژانویه به ماموریتی ۵ روزه به ترکیه فرستاده شده است.

به گزارش دنیای خبر،چندی پیش خبر دادیم که شخصی به نام “عبدالرضا لوائی” که برادر همسرِ محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است؛ در دورانِ وزارت وی ابتدا به سمتِ معاون رفاهِ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سپس به عنوان رییس هیات مدیره ۲ شرکت دیگر از زیرمجموعه‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است!

محمد شریعتمداری وزیر رفاه و برادر همسرش

این در حالی است که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک هلدینگ تجاری بزرگ دولتی و از زیرمجموعه‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

در این رابطه اگرچه هنوز انتصاب بستگان و آشنایانِ مقامات و مدیران ارشدِ کشور در سمت‌های مدیریتی مخصوصا در همان مجموعه، ممنوع و برخلافِ قانون نیست اما مطمئنا امری برخلاف عرف و غیراخلاقی است زیرا شائبه اعمالِ نفوذ و سواستفاده مقام مسوول از جایگاه و مقام دولتی و اختیارات و امکانات بیت‌المال را برای ایجاد رانت و تبعیض برای اقوام و دوستانش؛ ایجاد می‌کند.

در چنین شرایطی مستندات جدیدی که اخیرا به دست این پایگاه خبری رسیده، نشان می‌دهد که همین شخص (عبدالرضا لوائی، برادر همسرِ وزیر رفاه که هم اکنون مدیر رفاه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است) حدود یک ماه پیش از سوی این شرکت دولتی در تعطیلاتِ سال نو میلادی در ژانویه به مدت ۵ روز به عنوان ماموریت به ترکیه فرستاده شده است.

در این رابطه این پرسش مطرح است که “مدیر رفاه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران” در تعطیلات ژانویه و آغاز سال نو میلادی برای چه ماموریتی با بودجه بیت‌المال و برای ۵ روز به ترکیه اعزام شده است!؟

این پرسش در دو هفته اخیر از روابط عمومی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیگیری شد که این شرکت علی‌رغم تماس‌ها و پیگیری‌های مکرر این پایگاه خبری، در نهایت از پاسخگویی و شفاف‌سازی در این رابطه خودداری کرد.

در این زمینه نکته مهم و قانونی این است که بنگاه‌ها، شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ دولتی؛ امانتی در دست مدیران آن‌هاست و شرعا و قانونا این مدیران موظف به پاسخگویی و شفاف‌سازی دربارهِ ریال به ریال هزینه‌کردِ خود در این شرکت‌ها که از جیب بیت‌المال و کیسه مردم صورت می‌گیرد، هستند.

در این زمینه علی‌رغم امتناع این شرکت، همچنان منتظر شفاف‌سازی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این رابطه هستیم.

البته پیرامون “عبدالرضا لوائی” موارد دیگری وجود دارد که به زودی به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

 

منبع: اقتصاد سالم


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7417
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار