تاریخ انتشار : ۲۶-۱۱-۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

افزایش دو هزار و ۸۹ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش دو هزار و ۸۹ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد به یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۴۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.

به گزارش دنیای خبر،امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه بیست و ششم بهمن ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۴۴ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد به رقم ۳۲۹ هزار و ۹۴۶ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۴۶۰ واحدی معادل ۰.۳۴ درصد، عدد ۴۳۷ هزار و ۸۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۶۰ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۳۲۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۱۰۰ واحد افزایش به رقم ۹۲۶ هزار و ۴۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۷۴۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شبندر، شپنا، خساپا، فخاس و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، کگل و کچاد، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۹۹۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۵۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فخاس (فولاد خراسان) با ۵.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سیلام، خچرخش، ولیز، شبندر و غشان بود. همچنین نماد معاملاتی سصفها(سیمان‌اصفهان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثفارس، شکربن، شپدیس، امین، فلوله و فنورد قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی خساپا، شپنا، فملی، خودرو، شستا، فولاد و شتران به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، کترام، سیتا، کمند، غپاک و غپاک با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای کلوند، شستا، کدما، پالایش، برکت، بکاب و وپارس بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخصهای صنعت همانند روز قبل، سبزپوش شدند. به گونه ای که شاخص صنایع وسایل ارتباطی، محصولات چوبی، ذغال سنگ، دستگاههای برقی، قند و شکر، فلزات اساسی و فراورده نفتی با افزایش همراه شدند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7378
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار