تاریخ انتشار : ۲۶-۱۱-۱۳۹۹ - ۷:۲۹

شناسایی ۷ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در تهران

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران از شناسایی ۷ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان تهران خبر داد و گفت: باوجود بروز جهش در ویروس کرونا، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به پیشگیری از ابتلا خواهد شد.

به گزارش دنیای خبر، دکتر علیرضا زالی با بیان این‌که کروناویروس‌ها، جهش‌پذیر هستند،  اظهار کرد: با گذشت نزدیک به یک‌سال از آغاز شیوع کووید-۱۹ باید در انتظار جهش‌های متفاوتی در عرصه جهانی باشیم بنابراین بروز جهش انگلیسی و سایر جهش‌ها، اتفاقی عجیب نیست و اولین و آخرین جهش هم نخواهد بود.

وی ادامه داد: برخلاف سایر ویروس‌ها که جهش‌هایشان برای زیست سازگاری محیطی بیشتر، منجر به کاهش بیماری‌زایی می‌شود، تاکنون جهش‌های ثبت‌شده کرونا که واریانت‌های مهاجم‌تری را ایجاد کرده، متاسفانه حاکی از افزایش سرایت‌پذیری است؛ به هرحال نمونه‌های کروناویروس‌ها در برزیل، آفریقای جنوبی، انگلستان، آرژانتین و مکزیک سرشاخه‌هایی از بروز جهش در عرصه جهانی به شمار می‌رود.

 زالی گفت: نکته بسیار مهم این است که باوجود تمام این جهش‌های ویروسی، کماکان اصول پروتکل‌های بهداشتی منجر به پیشگیری از ابتلا خواهد شد بنابراین این پروتکل‌ها تغییرنیافتنی است و لازم است استراتژی سختگیرانه‌تری در رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال شود.

زالی تصریح کرد: تاکنون ۷ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان تهران شناسایی شده‌اند؛ اثبات این نوع ویروس اقدامی آزمایشگاهی است؛ همچنین فردی که هفته گذشته بر اثر کرونای انگلیسی فوت شد، به بیماری زمینه‌ای مبتلا بود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران افزود: شرایط فعلی ما در تهران به گونه‌ای نیست که به دی‌ماه شبیه باشد. افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری و بالا بودن موارد تست مثبت، حاکی از این است که در بهمن‌ماه، گونه متفاوت‌تری از چرخه ویروس را شاهد هستیم که می‌تواند نشان‌دهنده بارقه‌های شکل‌گیری خیز جدید بیماری باشد. اگر خیز چهارم رخ دهد، سرعت سرایت، ابتلا و انتقال به مراتب از امواج قبلی بیشتر خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: متاسفانه در طول دو هفته اخیر، اکثر موارد بستری در بیمارستان، اعضای یک خانواده بودند یا مراودات نزدیک خانوادگی داشتند. علاوه‌بر این‌ هنوز مطالعه مُتقنی در خصوص این‌ وجود ندارد که پروتکل‌های درمانی تا چه میزان به جهش‌های ویروس کرونا پاسخ می‌دهد بنابراین باید تمام استراتژی‌ها معطوف به پیشگیری باشد.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7364
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار