تاریخ انتشار : ۱۳-۱۱-۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

کاهش ۱۷ هزار و ۴۸۰ و احدی شاخص بورس

در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۷ هزار و ۴۸۰ واحد روبه‌رو شد، اما امروز مجموع ارزش خرید حرفه‌ای‌ها در بورس و فرابورس به ۲۰ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان رسید.

به گزارش دنیای خبر، امروز بورس اوراق بهادار تهران در یک روند نوسانی کارش را شروع کرد و با افت و خیزهایی همراه بود، اما در نهایت با کاهش ۱۷ هزار و ۴۴۴ واحدی شاخص کل به رقم یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۵۹۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۱۹۱۸ واحد به رقم ۴۲۹ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۰۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران افزون بر ۸.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس که به بیش از ۱۰ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان رسید را هم به آن اضافه کنیم،درمی‌یابیم معامله‌گران امروز بیش از ۲۰ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان در بورس و فرابورس داد و ستد کردند.

به عبارت دیگر با توجه به ارزنده بودن سهام شرکت‌های حقوقی و افراد حرفه‌ای نسبت به جمع‌آوری سهام ارزان از بازار اقدام کردند.

امرزو همه شاخص‌های بورس قرمز بودند البته میزان کاهش از ۱.۹ درصد فراتر نرفت بگونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی امروز ۱.۴ درصد کاهش یافت اما شاخص‌های کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۰.۴۴ درصد افت کرد.

 شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۱.۹ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط ۰.۷۳ درصد کاهش یافت.

نمادهایی که در روزهای قبل شاخص‌ساز بودند، امروز در کاهش شاخص مؤثر شدند، به گونه‌ای که نمادهای ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد، ایران‌خودرو، بانک ملت و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل شستا، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، سایپا، زرماکارون،‌ایران‌خودرو و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

  امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات ۲۰۶ واحد عقب‌نشینی کرده و به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از ۲.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۴۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۱۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صبا تأمین و گهرزمین بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و از سوی دیگر نهادههای بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش شامل سپیدار سیستم آسیا، صنایع چوب خزر، کشاورزی ملاردشیر، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات،‌برق پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان و پلیمر آریاساسول بوده‌اند.

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است بنابر این اولاً باید سرمایه‌گذاری از محل پس‌انداز صورت گیرد و ثانیاً با مطالعه،‌تحقیق و مشورت انجام شود.

همچنین تازه‌واردان به بورس معمولاً از طریق کارشناسان به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم یعنی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت یا صندوق‌های مختلف یا صندوق‌هایی در سهام باید هدایت شوند.

برچسب ها:

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7055
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار