تاریخ انتشار : ۱۳-۱۱-۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

اجاره، چالش بزرگ بازار مسکن در سال ۱۴۰۰

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که سال آینده همزمان با انتخابات یکی از چالش‌های مسکن، اجاره مسکن خواهد بود، خواستار ورود قانونگذار به این موضوع شد.

به گزارش دنیای خبر،فرشید ایلاتی در پاسخ به این پرسش که سال آینده مهم‌ترین چالش بخش مسکن چه چیزی است،  اظهار کرد: موضوعاتی که مشخصا در بخش مسکن سال آینده با آن درگیر خواهیم بود، مالیات است. مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه و کلا مالیات‌های حوزه مسکن است.

وی ادامه داد: موضوع دوم که در زمان انتخابات فصل آن فرا می‌رسد، ‌اجاره مسکن است. متاسفانه بعد از ۴ دهه مدل مناسبی از اجاره‌داری در بازار مسکن نداریم. این مسئله نیازمند آن است که قانونگذار به فوریت تصمیم بگیرد.

وی با طرح این پرسش که بازار اجاره مسکن تا چه زمانی باید رها باشد، افزود: هم در بحث سیاست‌های کنترلی و هم تولید مسکن اجاره‌ای باید مجلس و دولت اقدمات عملی انجام دهند. حرف‌های زیادی درباره مسکن اجتماعی بیان شده، اما هیچ کاری انجام نشده است.

کارشناس مسکن بیان کرد: بر اساس طرح مسکن اجتماعی در جاهای مختلف شهر با مدیریت شهرداری یا نهادهای عمومی یا خیریه‌ها مساکن استیجاری ساخته شود و با اجاره کمتر از اجاره‌ های منطقه‌ای در اختیار زوج‌های جوان یا اقشار کم‌درآمد هدف قرار گیرد.

ایلاتی با اشاره به این‌که طی ۷ سال اخیر ساخت مسکن متوقف شده است،‌ اضافه کرد:  سال آینده وزارت راه و شهرسازی باید گزارشی از طرح ملی مسکن ارائه دهد و اعلام کند که چه تعداد ثبت‌نام کنندگان توانسته‌اند خانه‌دار شوند.

منبع: تسنیم


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=7048
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار