تاریخ انتشار : ۰۸-۱۱-۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوای استان‌های کشور ظرف روزهای آینده از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در پایان هفته خبر داد.

به گزارش دنیای خبر، کبری رفیعی گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است که در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت کشور سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود. سامانه بارشی از پنجشنبه از طریق غرب کشور وارد می‌شود و مناطقی از شمال و بخش‌هایی شمال غربی و همینطور ارتفاعات البرز مرکزی را در برمی گیرد. روز جمعه و شنبه گستره بارش‌ها در شمال غرب و همینطور غرب ادامه دارد. دامنه‌های زاگرس جنوبی و سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی این بارش‌ها را به صورت پراکنده خواهند داشت.

این کارشناس ادامه داد: برای روز شنبه با شدت کمتر مناطق شرق کشور به صورت پراکنده بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم؛ و روز یکشنبه این بارش‌ها محدود می شود به شرق و شمال شرق و سپس روز یکشنبه این سامانه کشور را ترک می کند. فعالیت این سامانه بارشی به صورت برف و باران و وزش باد شدید در ارتفاعات و کولاک برف خواهد بود و از نظر دمایی از امروز تا پایان هفته روند تدریجی و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد که این افزایش در شمال غرب و شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش دما خواهیم داشت.

رفیعی گفت: وزش باد شدید در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل این پدیده را خواهند داشت بویژه مناطق دامنه‌ها و مناطق کوهستانی استان‌ها احتمال سقوط بهمن هم در این مناطق دور از انتظار نیست. آب‌های خلیج فارس امروز مواج خواهد بود. روز‌های پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج است. تهران امروز غبار آلود است و تا قسمتی ابری و در بعد ظهر هم افزایش ابر را خواهد داشت. دمای امروز تهران به ۱۴ درجه خواهد رسید.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=6874
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار