تاریخ انتشار : ۰۱-۱۰-۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

کدام کشورها پروازهای انگلیس را ممنوع کردند؟

تعدادی از کشورها به دلیل انتشار نوع جدید از ویروس کرونا در انگلستان، پروازهای ورودی از این کشور را ممنوع کردند.

به گزارش دنیای خبر، کانادا آخرین کشوری است که پروازهای انگلستان را، به دلیل ترس از انتشار ویروس جدید کرونا ممنوع کرده است. نخست وزیر جاستین ترودو گفت: ورود پروازها از انگلیس به مدت ۷۲ ساعت از نیمه شب روز یکشنبه به انگلیس ممنوع است.

تعداد فزاینده‌ای از کشورها پروازهای خود را از انگلستان ممنوع کرده‌اند تا از انتشار نوع جدید بسیار مسری Covid-19 از مرزهای خود جلوگیری کنند.

نخست وزیر در توئیتی نوشت: امروز بعدازظهر، من جلسه ای با گروه پاسخگویی به حوادث تشکیل دادم. ما روی نسخه جدید Covid-19 شناسایی شده در انگلیس متمرکز شدیم و تصمیم گرفته ایم محدودیت های مرزی جدیدی را برای ایمن نگه داشتن شما و مردم در سراسر کشور اعمال کنیم.

نیمه شب امشب و تا ۷۲ ساعت آینده، ورود همه پروازها از انگلیس به کانادا ممنوع است. مسافرانی که امروز وارد شده اند تحت غربالگری ثانویه و اقدامات پیشرفته قرار دارند.

تاکنون فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، بلژیک، اتریش، بلغارستان، فنلاند، دانمارک و هلند گفته اند پروازهای ورودی از انگلیس را متوقف می‌کنند.

جمهوری چک اقدامات سختگیرانه قرنطینه را برای افرادی که از انگلیس می‌رسند، اعمال کرده است.

در همین حال، ترکیه و مراکش اعلام کرده اند که سفر هوایی خود را از انگلیس متوقف می‌کنند، در حالی که آژانس مطبوعاتی رسمی عربستان سعودی گزارش می‌دهد که عربستان سعودی نیز پروازهای بین المللی را به مدت یک هفته متوقف کرده است.

السالوادور ورود به هر کسی را که در ۳۰ روز گذشته از انگلستان بازدید کرده است منع می‌کند.

ممنوعیت پرواز از چه زمانی آغاز می شود و چه مدت طول می کشد؟

ممنوعیت هلند از صبح روز یکشنبه اجرایی شد و حداقل برای بقیه سال ادامه دارد.

نخست وزیر بلژیک، از نیمه شب روز یکشنبه، دستور منع پرواز را به مدت ۲۴ ساعت صادر کرد.

وزیر بهداشت ایتالیا گفت: دستورالعملی در روز یکشنبه به منظور جلوگیری از پروازهای انگلیس و جلوگیری از ورود هرکسی که در ۱۴ روز گذشته به انگلیس رفته بود، امضا شد. این دستور سفر هواپیمایی را تا ۶ ژانویه ممنوع می‌کند.

اتریش و ایتالیا مشخص نکرده اند که برنامه آنها برای توقف پروازها از انگلیس چه زمانی انجام می شود.

آلمان اعلام کرد پروازهای خود از انگلیس را از نیمه شب به وقت برلین روز یکشنبه ممنوع می کند و خبرگزاری dpa آلمان اعلام می کند که حداقل تا ۳۱ دسامبر ادامه خواهد داشت.

فرانسه از نیمه شب روز یکشنبه هرگونه مسافرت از انگلیس را به مدت ۴۸ ساعت ممنوع کرده است.

بلغارستان اعلام کرد پروازهای خود را به طور موقت از نیمه شب یکشنبه به انگلیس و از آن متوقف می کند.

فنلاند قرار است از روز دوشنبه کلیه پروازهای مسافری با انگلیس را به مدت دو هفته به حالت تعلیق درآورد.

همچنین لهستان قرار است پروازهای خود را از نیمه شب دوشنبه متوقف کند، هرچند هنوز مشخص نیست که این ممنوعیت تا چه زمانی برقرار است.

دانمارک گفت که از روز دوشنبه تمام پروازها از انگلیس به مدت ۴۸ ساعت متوقف می شود.

دولت ایرلند روز یکشنبه گفت که پروازهای انگلیس به ایرلند را ۴۸ ساعت ممنوع می کند.

این محدودیت ها از نیمه شب یکشنبه اعمال می شود.

آیا کسی از این ممنوعیت ها معاف است؟

وزیر حمل و نقل ایرلند، گفت که کشتی ها برای حمل بار بین انگلیس و ایرلند به کار خود ادامه می دهند. ما برای پر نگه داشتن قفسه های خود نیاز به حمل و نقل داریم اما مسافران محدود خواهند شد.

دولت آلمان گفت: معافیت از ممنوعیت پرواز شامل پروازهای بازگشت هواپیما و خدمه آنها، پروازهای پستی، باری یا خالی و هواپیماهای حامل پرسنل پزشکی است.

سفارت بلغارستان در لندن در وب سایت خود اعلام کرد که شهروندان بلغارستان و خانواده های آنها و همچنین افراد با اقامت دائم بلغارستان اگر از طریق کشور دیگری پرواز کنند یا از طریق خشکی یا دریا وارد بلغارستان شوند، می‌توانند ۱۰ روز قرنطینه شوند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=5227
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار