تاریخ انتشار : ۲۹-۱۲-۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

رئیس‌جمهور برای افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان وارد خوزستان شد

مرحله دوم پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی منطقه غرب آسیا امروز همزمان با روز «ملی شدن صنعت نفت» افتتاح می‌شود.

به گزارش دنیای خبر  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز همزمان با روز «ملی شدن صنعت نفت» به منظور افتتاح رسمی و بهره‌برداری از بخش نخست مرحله دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی منطقه غرب آسیا با استقبال استاندار ، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و جمعی از مقامات محلی وارد آبادان شد تا در سفر خود فاز دوم پالایشگاه آبادان را افتتاح کند.

طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار، آماده بهره‌برداری است. با بهره‌برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان میزان تولید بنزین از ۱۰ میلیون لیتر در روز به ۱۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز ( گازوئیل) از ۱۶ میلیون لیتر در روز به ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

در فاز دوم پالایشگاه واحدهای تولید هیدروژن HPU، هیدروکراکر HCU، گاز مایع LPG، واحد تقطیر نفت خام و واحد تقطیر خلا CDU/VDU و واحدهای یوتیلیتی و تاسیسات جانبی با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار احداث شده‌اند.

همچنین در فاز دوم پالایشگاه منجر به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این پالایشگاه به یورو پنج خواهند شد، فاز دوم پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز تعریف شده است که با بهره‌برداری نهایی از آن این پالایشگاه جوانتر و توان تولید آن نیز افزایش خواهد یافت.

از ابتدای آغاز احداث این فاز امکان اشتغال برای ۷ هزار و ۴۰۰ نفر فراهم شد و با بهره‌برداری از آن شرایط برای اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت ایران را تأمین می‌کند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=47106
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار