تاریخ انتشار : ۱۰-۱۱-۱۴۰۱ - ۹:۰۲

نفت برنت ۸۶ دلار و ۳۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۳ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش دنیای خبر،قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه افزایش یافت و به حدود ۸۷ دلار در هر بشکه رسید، اما بعد کمی پایین آمد. تنش‌ها در خاورمیانه به‌دنبال حمله پهبادی در ایران و همچنین بهبود مصرف سوخت در چین و افزایش تقاضا در این کشور باعث بالا رفتن قیمت نفت شده‌است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۳ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۳۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۶ سنت معادل ۰.۲۰ درصد کاهش ۷۹ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

 طبق گفته مقامات آمریکا به‌نظر می‌رسد اسرائیل پشت حمله پهپادی به یک کارخانه نظامی در ایران باشد.

 تحلیلگران عقیده دارند با این‌که هنوز کاملاً مشخص نیست چه اتفاقی در ایران می‌افتد، اما هر هر رویدادی در این کشور می‌تواند جریان نفت خام را مختل کند.

 وزرای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً سیاست تولید نفت خود را در اجلاس مجازی اول فوریه تغییر نخواهند داد.

 نشانه‌های افزایش صادرات نفت از بنادر بالتیک روسیه در اوایل فوریه باعث شده قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا با اولین کاهش هفتگی طی سه هفته گذشته مواجه شوند.

 کابینه چین در روز شنبه اعلام کرد طرحی برای بهبود مصرف ارائه می‌دهد که موتور محرک اقتصاد خواهد بود و واردات را هم افزایش می‌دهد.

 طبق گفته تاجران نفت، روسیه در سمت عرضه قرار گرفته و چین در سمت تقاضا و هر کدام می‌توانند بیش‌از ۱ میلیون بشکه در روز بشکه‌های نفت را در هر طرف بالا و پایین ببرند.

 چین با خروج سریع از بحران کرونا و روسیه با افزایش صادرات علی‌رغم تحریم‌ها بازار را شگفت‌زده کرده‌است.

 چین فعالیت‌های اقتصادی خود را در این هفته پس‌از تعطیلات سال نوی چینی از سر می‌گیرد. تعداد مسافران چینی قبل‌از این تعطیلات به بالاترین رقم طی ۲ سال گذشته رسیده بود اما همچنان پایین‌تر از سطح ۲۰۱۹ گزارش می‌شود.

برچسب ها:,

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=44468
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار