تاریخ انتشار : ۱۰-۱۱-۱۴۰۱ - ۸:۵۰

در کدام کشور‌ها برای ایرانیان کارت ملی صادر می‌شود؟

رییس سازمان ثبت احوال کشور آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور را تشریح کرد.

به گزارش دنیای خبر،هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، برقراری ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده است که با هماهنگی‌های سازمان ثبت احوال کشور و وزارت امورخارجه و برگزاری چندین نشست در این خصوص، زیرساخت‌های لازم فراهم و امکان صدور و تحویل کارت هوشمندملی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شد.

وی افزود: صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اواخر اسفندماه سال گذشته در نمایندگی‌های کوالالامپور، فرانکفورت، وین، نمایندگی‌های اسلو، واشنگتن و استکهلم و بانکوک فعال شده‌اند و در حال حاضر نیز هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه جهت توسعه آن در ۱۳ نمایندگی دیگر در حال انجام است.

کارگر اظهار کرد: امکان اخذ درخواست کارت هوشمند ملی وتحویل آن از طریق خطوط ارتباطی موجود میان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت احوال کشور، بواسطه وزارت امورخارجه، با انجام تغییرات در زیر ساخت و سامانه‌های کارت هوشمند ملی در محل نمایندگی‌های وزارت امور خارجه نیز فراهم گردیده است.

گفتنی است؛ کارت هوشمند ملی یک کارت شناسایی ملی است که بسیاری از امور اداری و کنسولی از طریق آن انجام می‌شود. مدارک لازم جهت دریافت کارت ملی هوشمند ایرانیان خارج از کشور عبارت است از:

تکمیل فرم مشخصات فردی
تکمیل فرم درخواست کارت‌های ملی هوشمند ایرانیان
ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر کلیه صفحات
ارائه مدارک و فرم‌ها به کنسولگری ایران در کشور محل سکونت
۲ قطعه عکس ۳×۴ یا ×۴۶ رنگی جدید بدون کلاه و عینک با زمینه سفید
پرداخت هزینه‌های مربوطه طبق تعرفه جاری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها:

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=44464
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار