تاریخ انتشار : ۲۴-۰۸-۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

جزئیات محدودیت های جدید کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات مصوبات ستاد ملی کرونا را تشریح کرد.

به گزارش دنیای خبر،علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین مصوبات این ستاد گفت: ۴۵ امین جلسه ستاد کرونا با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مباحث مختلفی مطرح شد و همانطور که مردم می‌دانند با شروع شدن فصل سرما میزان میزان شیوع بیماری به صورت شتابدار در حال بالا رفتن است و در اروپا در برخی کشورها میزان مرگ‌ومیرها به هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان در یک روز در آمریکا به صد و هشتاد هزار نفر رسیده است و میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور ما افزایش داشته است.

وی گفت: میزان تست‌های تشخیصی در کشور ما به چهل هزار تست در روز رسیده است، در جلسه امروز بر رعایت پروتکل‌ها تاکید زیادی شد و تاکید شد که خدمات الکترونیک باید توسه یابد، همانطور که در اردیبهشت و فرودین این تجربه را داشتیم و توانستیم بیماری را کنترل کنیم تاکید شده همه دستگاه‌ها به اجرای پروتکل‌ها کمک کنند.

رییسی افزود: هر تصمیمی که در ستاد ملی گرفته می‌شود بر این اصول بهداشتی استوار است. با رعایت پروتکل‌ها میزان شیوع بیماری را می‌توان کاهش داد، هرگاه مهمانی و تجمعات شکل می‌گیرد به جایی می‌رسیم که میزان ورودی بیمارستان به وضعیت غیرقابل تحمل می‌رسد و کشورها مجبور می‌شوند در این شرایط محدودیت‌هایی انجام دهند.

وی ادامه داد: سه هفته پیش در ۴۳ شهرستان محدودیت شدید ایجاد شد و سپس در ۴۶ شهرستان محدودیت ایجاد کردیم، اخیرا طرح جامعی آماده شده که این طرح یک طرح هوشمند و پویا است و بر اساس شاخص‌های بهداشت و درمان و میزان بستری بیماران در شهرستان‌ها تودین شده است. بر این اساس سطح هشدارهایی برای شهرستان‌ها قرار دادیم، سطح هشدار ۳، برای شهر قرمز، سطح هشدار دو برای شهر نارنجی و سطح هشدار یک برای شهرهای وضعیت زرد مشخص شده‌اند و متناسب با هروضعیت محدودیت اعمال خواهد شد و حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه محدودیت‌ها ارزیابی شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست و در برخی اماکن و مشاغل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت خواهیم کرد گفت: شهرستانی اگر در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود، بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است، ۱۵۰ شهر در سطح دو و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و ۱۵۵ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود. محدودیت‌ها شامل فعالیت مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ارتباط با حضور فعالیت کارکنان و کارمندان گفت: در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد، در شهرهای سطح نارنجی نیمی از کارکنان در محل کار حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دو سوم حضور خواهند یافت و مسوولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: زمان اجرای طرح از یکم آذرماه در سطح کشور خواهد بود و چند روز باقی مانده اطلاع رسانی دقیق برای مردم صورت خواهد گرفت.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=3632
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار