تاریخ انتشار : ۲۴-۰۸-۱۳۹۹ - ۹:۱۵

توصیه‌‎هایی به هنگام بازگشت از خرید و فروشگاه

رئیس گروه بیماری ‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، توصیه‎ هایی را به هنگام بازگشت از خرید و فروشگاه برای پیشگیری از آلوده شدن به کرونا به ویژه برای مادران و کودکان، ارائه کرد.

به گزارش دنیای خبر،سمین خیاط‌زاده گفت: تمامی اظهار نظرها در خصوص عمر ماندگاری ویروس کرونا بر روس سطوح مختلف، از مقالاتی استخراج شده است که تعدادشان زیاد هم نیست، در این بین مقاله‌ای هم وجود ندارد که به جد درصد و عمر ماندگاری کرونا بر روی سطوح مختلف را ثابت کرده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به نبود منابع علمی کافی برای نتیجه ‌گیری در این خصوص، شرط عقل چنین حکم می‌کند که ما وسایلی را که از بیرون می‎آیند، آلوده تلقی کنیم که این به دوران کرونا هم اختصاص نداشته و ما باید همیشه این وسایل را که می‌توانند در فصل تابستان، وبا و در فصل زمستان، آلودگی ‌های انگلی و ویروسی ایجاد کنند، ضدعفونی کنیم.

وی با ارائه‌ی توصیه‌هایی به خانم‌ها پس از بازگشت از فروشگاه، گفت: لوازم و وسایلی که از مغازه و فروشگاه خریداری شده‌اند باید بر روی یک ملحفه‎ پارچه‎ ای چیده شوند، وسایلی که قرار است در داخل یخچال قرار بگیرند باید شسته شده و یا در مورد برخی اقلام مانند میوه‌ ها که در صورت شسته شدن، پژمرده می ‏‏‎شوند، باید میوه‌ ها را بدون شستن در داخل کیسه های پارچه‎ای قرار داد تا تماسی با سایر محتویات داخل یخچال نداشته باشند.

رئیس گروه بیماری ‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی ادامه داد: اقلام غیر قابل شست و شو حتما باید با دستمال و ماده‎ شست و شو کننده، پاک شوند، می ‌توان محصولی مانند ماکارونی که در حال حاضر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، در داخل یک کیسه‎ی پلاستیکی تمیز و داخل کابینت یا قفسه قرار داد که تا زمان مصرف، دوران قرنطینه ‎اش را طی کند؛ تمامی کیسه‌ های پلاستیک که از فروشگاه آمده‌اند باید داخل یک کیسه‌ قرار داده شده و به بیرون از خانه و آشپزخانه منتقل شود.

وی تاکید کرد: پارچه‎ای که وسایل خریداری شده روی آن قرار می‌گیرند، باید قبل و بعد از قرار گرفتن لوزام روی آن، شسته شده و در تراس و در مقابل نور خورشید قرار گرفته و خشک شود؛ به هیچ عنوان نباید به کودک اجازه داد تا در حین قرار دادن خریدها بر روی ملحفه و ضدعفونی آن‌ها در آن اطراف بگردد و یا به وسایل و ملحفه دست زده و چشم‌ هایش را با دست‌ هایش که امکان آلوده شدن دارد، لمس کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خانم‌ها باید دقت داشته باشند که ملحفه به هیچ عنوان در خانه تکانده نشود و اگر کف آشپزخانه سرامیکی است، باید سرامیک ‌ها هم ضدعفونی شوند؛ دستگیره‌ های در و سرویس بهداشتی هم در صورت استفاده نباید مورد غفلت قرار گیرند، به ویژه زمانی که یک فرد غریبه و یا مهمان و عضوی غیر از خانواده از بیرون داخل منزل آمده باشد.

خیاط‌زاده در خاتمه متذکر شد: این توصیه‌ ها نباید به ایجاد وسواس در خانم ‌ها و ضدعفونی دستگیره‌ ها از صبح تا شب منجر شود، اگر اعضای خانواده هنگام بازگشت به منزل ابتدا دست‌ هایشان را در سرویس بهداشتی شسته و لباس ‌هایشان را بر روی فرش یا نقطه‎ی دیگر خانه قرار نداده و توصیه‎ ها را رعایت می ‎کنند و کسی هم غیر از اعضای خانواده وارد آن خانه نمی ‎شود، نیازی به خرج دادن وسواس زیاد نیست.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها:

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=3625
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار