تاریخ انتشار : ۱۹-۰۸-۱۳۹۹ - ۹:۵۹

بایدن با برخی تغییرات، فوراً به برجام برمی‌گردد

یکی از مشاورین سابق بایدن، مدعی شد که بازگشت به برجام از اولویت‌های نخست نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به شمار می‌آید حال آنکه وی خواستار برخی تغییرات در توافق اولیه است.

به گزارش دنیای خبر،«آموس هاچسن» مشاور سابق جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی، بازگشت به برجام را یکی از مهمترین اولویت‌های او برشمرد.
به گفته هاچسن، در اندک زمانی بعد از به دست گرفتن قدرت؛ بایدن به برجام بازخواهد گشت.
وی در این باره افزود: به گمانم در ماه‌های آغازین ریاست‌جمهوری بایدن، شاهد بازگشت کامل او به برجام یا دست‌کم رفع تحریم‌ها به شرط تعلیق برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خواهیم بود که ایران ظرف سه سال گذشته داشته است.
اما هاچسن که در دوره باراک اوباما، مسئول تحریم‌های بخش انرژی ایران بوده است؛ مدعی شد که بایدن خواستار برخی تغییرات در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است- احتمالی که از سوی ایران مردود است.
اظهارات مشاور سابق بایدن درحالی است که در حال حاضر نماینده دولت آمریکا در امور ایران، با تاکید بر ادامه سیاست فشار حداکثری، در منطقه به سر می‌برد.
همزمان با سفر منطقه‌ای «الیوت آبرامز»، وبگاه «آکسیوس» نیز مدعی شده که دولت ترامپ قصد دارد با هماهنگی رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی خلیج فارس، سلسله تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند.
بر اساس این گزارش، این تحریم‌ها قرار است در ۱۰ هفته آینده تا پایان دولت ترامپ و روی کار آمدن دولت احتمالی بایدن در ۲۰ ژانویه اعمال شود.

برچسب ها:,

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=3424
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار